سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 13

حسد مبتذل روشنفکری(1)

مسعود فراستی

3 میلیارد و اندی فروش در 15 روز. «اینکه هنر نیست! اصلاً فروش و گیشه و مخاطب چه ربطی به هنر دارد!»، «اگر به ما هم اجازه بدهند و از رانت برخوردار باشیم و سانسور نباشد و ...، «اگر به ما هم اجازه بدهند و از رانت برخوردار باشیم و سانسور نباشد و ...ور ندارند! از اداهای مشمئزکننده بازیگران و شوخی*های لاله*زاری و جوک*های smsای خوششان می*آید و فراموش کرده*اند فیلمساز «اخراجی*ها» چکاره بوده و ... رانت*خوار است... وای به حال سینمایی که ...» و دست آخر: «خدا کند CD قاچاق فیلم هرچه زودتر دربیاید و لکه این ننگ را از دامان این سینما پاک کند.»

می*بینید به جای تحلیل یک پدیده، دوستان «روشنفکر» چه ترهاتی می*بافند و اهل چه توطئه*هایی! جالب است که یک بار دیگر متحجران و متجددان همصدا شده*اند و جملگی مرعوب روشنفکران و روشنفکرزده*گان بریده از مردم. و همگی طرفدار هنر!

فیلمسازان عزیز و تهیه*کنندگان حامی، آرزویشان این است که کاش فیلمشان جای اخراجی*ها بود و چنین می*فروخت. این آرزو - بر جوانان و حتی پیران- عیب نیست اما وقتی پشت حسادت بیمارگونه با ژست مبتذل روشنفکری پنهان شود، واویلا!
منبع : khabaronline

(1) تنها هدف اطلاع رسانی بوده است و با گذاشتن مطلب در این جا، منظور تایید آن نیست. علی بیدار


 نوشته شده توسط علی بیدار در سه شنبه 88/1/18 و ساعت 3:22 صبح | نظرات دیگران()

ماجرای حاتمی کیاو کلاه قرمزی
یکی از این زمان‌های به یاد ماندنی حضور ابراهیم حاتمی‌کیا در برنامه «کلاه قرمزی 88» بود. اکثر بینندگان این برنامه متوجه شدند که حاتمی‌کیا از این‌که مقابل 2 عروسک باید توانایی بازیگری، کارگردانی و نویسندگی خود را به نمایش بگذارد، غافلگیر شده بود

 نوروز 88 هم با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش تمام شد و روزهای پر کار گردانندگان صدا و سیما به پایان رسید؛ مسلما بینندگان برنامه‌های تلویزیون لحظات مفرح این برنامه‌ها را به خاطر سپرده‌اند و تا چند روزی این لحظات را در ذهن مرور می‌کنند و یا با دوستان خود آنها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش جام جم آنلاین، یکی از این زمان‌های به یاد ماندنی حضور ابراهیم حاتمی‌کیا در برنامه «کلاه قرمزی 88» بود. اکثر بینندگان این برنامه متوجه شدند که حاتمی‌کیا از این‌که مقابل 2 عروسک باید توانایی بازیگری، کارگردانی و نویسندگی خود را به نمایش بگذارد، غافلگیر شده بود و متحیر به این عروسک‌ها و مجری که آنها را هدایت می‌کرد نگاه می‌کرد؛ حیرتی که تا پایان حضورش در این برنامه در چهره او دیده می‌شد و باعث شده بود تا او فقط از فیلم‌های آماتوری که کلاه قرمزی ساخته بود تعریف کند.
اگر فقط برخی از بینندگان مجموعه کلاه قرمزی 88 متوجه حیرت حاتمی‌کیا شدند اما همه این مخاطبان از دیدن «پسر خاله» که ناگهان پشت سر حاتمی‌کیا ظاهر شد، لبخند زدند و وقتی او با بیان منحصر به فرد خود گفت: «سلام ابرام آقا...» از خنده منفجر شدند چون از واکنش حاتمی‌کیا به این سلام فهمیدند که تاکنون کسی با این لحن به او سلام نداده است. پسرخاله شفاف و صمیمی‌ از حاتمی‌کیا دعوت کرد به محله قدیمی‌ خود سر بزند و مثل قدیم‌ترها بیاید نان بگیرد تا دوستداران و بچه محل‌ها او را ببینند. این نوع دعوت هم حاتمی‌کیا و هم مخاطبان این برنامه را شگفت زده کرد.

مجموعه کلاه قرمزی و پسر خاله با اتکا به موفقیت گذشته ودعوت از شخصیت‌های مختلف به عنوان مهمان توانست در ایام نوروز مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. یکی ازاین مخاطبان مجید مظفری است که این مجموعه را دیده و از تماشای آن لذت برده است. مظفری در این باره به خبرنگار «جام‌جم» گفت: مجموعه کلاه قرمزی موفق است چون با مخاطب صادق است و سازندگان آن متخصص ساخت آثار کودکانه هستند و به کار خود اشراف دارند.

مظفری فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی را که در ایام نوروز از تلویزیون پخش شد، خوب ارزیابی کرد و گفت: هم فیلم‌های ایرانی و هم خارجی خوب بودند و ارزش این را داشتند تا مخاطب به تماشای آن بنشیند.

سعید قطبی‌زاده، منتقد سینما و تلویزیون اما از بینندگانی است که ابتدا با اشتیاق به تماشای مجموعه کلاه قرمزی 88 نشسته اما بعد از دیدن چند قسمت آن را پیگیری نکرده است.

قطبی‌زاده در این باره گفت: کلاه قرمزی در زمان خودش جذاب بود اما اکنون نه کلاه قرمزی و نه گروه همراهش جذابیت گذشته را ندارند. عروسک‌هایی که به جمع کلاه قرمزی افزوده شده بودند طراوت لازم را نداشتند. به همین دلیل کلاه قرمزی 88 خسته‌کننده شده بود و کشش نداشت تا بیننده را به تماشای این مجموعه ترغیب کند.

هزار چهره بهتر از دوهزار چهره

به گفته بسیاری از بینندگان تلویزیون، رقیب سرسخت کلاه قرمزی در ایام نوروز 88 ، مرد 2 هزار چهره بود که مهران مدیری نقش او را بازی می‌کرد. مرد 2 هزار چهره امسال در ادامه مرد هزار چهره، نوروز به خانه‌ها آمد تا خاطره خوب «مسعود شصتچی» را در ذهن مخاطبان زنده کند اما از شواهد بر می‌آید که مرد 2 هزار چهره نتوانست مانند مرد هزار چهره طرفداران بسیار پیدا کند. مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون که او را بیشتر در آثار کمیک می‌بینیم درباره مرد 2 هزار چهره گفت: این مجموعه نتوانست موفقیت سری اول خود را تکرار کند، به این دلیل که قصه‌اش برای مخاطبان روشن بود و دیگر نمی‌توانست آنها را غافلگیر کند.

قطبی‌زاده هم درباره این سریال گفت:خود مدیری در نقش مسعود شصتچی خوب بازی می‌کرد اما مساله این جاست که مدیری مدام خودش را تکرار می‌کند و این تکرار بیننده را خسته می‌کند.

محمدتقی فهیم دیگر منتقد سینما و تلویزیون در ارزیابی سریال مرد دو هزار چهره گفت: مرد 2 هزار چهره در میان سریال‌هایی که ایام نوروز از تلویزیون پخش شد در صدر جدول ارزشیابی قرار می‌گیرد. این سریال تاثیرگذار بود و نقدهای خوبی بر بخش مدیریتی جامعه داشت اما همین سریال در قیاس با سریال مرد هزار چهره برای مدیری یک گام به عقب بود چون بدعت‌ها و نوآوری‌های مرد هزار چهره را نداشت و به نوعی می‌توان مرد 2 هزار چهره را تکرار مرد هزار چهره دانست.

فهیم افزود: امسال تلویزیون با نمایش برخی فیلم‌های سینمایی مانند فیلم «طعم گیلاس» نشان داد که مدیران سیما نگاهی همه جانبه به برنامه‌های نوروزی دارند و تمایل دارند اقشار مختلف مخاطب را جذب برنامه‌های تلویزیون کنند. به همین دلیل کارگردانانی مانند مدیری باید از این فضای مناسب بیشترین استفاده را می‌بردند و آثار در خور تامل‌تری تولید می‌کردند.

فهیم یکی از بینندگان سریال «ماه عسل» هم بوده که نوروز امسال از شبکه 2 سیما پخش شد. فهیم درباره این سریال گفت: آنچه باعث شد سریال ماه عسل ضعیف جلوه کند فقدان قصه در فیلمنامه این سریال بود.

فیلمنامه کشمکش لازم را نداشت و کارگردان تلاش کرده بود که این کمبود را به وسیله قدرت بازیگران برطرف کند که موفق نشده بود. چون یک فیلمنامه پر دیالوگ و پر بگو مگو و بدون قصه را نمی‌توان فقط با اتکا به قدرت بازیگران به سریالی موفق تبدیل کرد؛ بازیگر برای نمایش قدرت خود به قصه و داستان پر کشش نیاز دارد.

تلویزیون رسانه‌ای پر قدرت

آنتن همه شبکه‌های تلویزیون در ایام نوروز در بیشتر اوقات شبانه روز پر بود.

دست‌اندرکاران تلویزیون تلاش کرده بودند با ایجاد تنوع در برنامه‌ها همه مخاطبان را راضی کنند. به همین دلیل همه شبکه‌ها برنامه‌های مستند خوبی را در کنداکتور پخش خود گنجانده بودند. برنامه‌های ترکیبی سعی می‌کردند دریچه‌ای تازه به روی مخاطبان بازکنند و شبکه 2 سیما که نوروز امسال اولین آزمون را برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان از سر گذراند سعی کرده بود بهترین برنامه‌ها را برای این گروه سنی روی آنتن بفرستد اما این تلاش‌ها نشانه این نیست که همه قدرت تلویزیون همین برنامه‌هایی بود که در نوروز 88 دیدیم. مسلما نقد کارشناسانه این برنامه‌ها، سازندگان و مدیران تلویزیون را در تولید و پخش برنامه‌های کم نقص‌تر یاری می‌کند.
منبع: عصر ایران


 نوشته شده توسط علی بیدار در دوشنبه 88/1/17 و ساعت 1:49 صبح | نظرات دیگران()

تصاویر مسعود شصتچی روی تی‌شرت کشورهای حوزه خلیج‌فارس
سریال مسعود شصتچی در امارات و بحرین همچون سال گذشته، با استقبال روبه‌رو شد و ایرانی‌های مقیم این کشورها، اوقات فراغت خود را با این سریال می‌گذراندند. لازم به یادآوری است، سال گذشته، لوح فشرده فیلم مرد هزارچهره، زودتر از ایران در امارات منتشر شد.
در همهمه شرایط بد اقتصادی در کشورهای آن سوی خلیج‌فارس، برخی از طراحان لباس مقیم امارات متحده عربی، دست به ابتکاری عجیب برای پول درآوردن زدند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، عده‌‌ای از طراحان لباس ایرانی مقیم امارات، با توجه به محبوبیت مهران مدیری و سوژه جدیدش «مسعود شصتچی» در سریال «مرد دو هزار چهره»، تصویر رایانه‌ای مسعود شصتچی با شورت ورزشی را تهیه و با چاپ آن بر روی لباس‌های تولیدی، به بازار روانه کردند.

این تی‌شرت‌ها که پشت آنها کلمه «امپراتور شصتچی» نیز به چشم می‌خورد، به رنگ‌های سفید، آبی و قرمز به بازار آمده است.
گفته‌ می‌شود، این تی‌شرت‌ها به زودی به ایران نیز ارسال خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: سریال مسعود شصتچی در امارات و بحرین همچون سال گذشته، با استقبال روبه‌رو شد و ایرانی‌های مقیم این کشورها، اوقات فراغت خود را با این سریال می‌گذراندند.

لازم به یادآوری است، سال گذشته، لوح فشرده فیلم مرد هزارچهره، زودتر از ایران در امارات منتشر شد.

 نوشته شده توسط علی بیدار در دوشنبه 88/1/17 و ساعت 1:48 صبح | نظرات دیگران()

پاسخ نویسنده «مرد دوهزار چهره» به انتقادات
وی درباره ناراحتی برخی از روزنامه‌نگاران از تصویری که از آنها در این سریال ارائه شده بود، نیز گفت: ما در کنفرانس مطبوعاتی نشان دادیم که خبرنگاران همه آنجا حضور داشتند و پس از پایان کنفرانس، دستیار شصت‌چی به او گفت که باید برویم به دیدن فلان روزنامه‌نگار و او گفت که همه روزنامه‌نگاران که اینجا بودند و دستیارش در پاسخ گفت: این با بقیه فرق دارد. در حقیقت ما آن یک روزنامه‌نگار را جدای از بقیه قرار دادیم.

 نویسنده بخش‌های ورزشی «مرد دوهزار چهره» به کارگردانی «مهران مدیری» به برخی انتقادات مطروحه درباره بخش فوتبالی سریال به اظهارنظر پرداخت.

«امیر مهدی ژوله» نویسنده قسمت‌های فوتبالی سریال «مرد دوهزار چهره» در گفت‌وگو با فارس درباره موضع‌گیری‌هایی که علیه سه قسمت مربوط به بخش فوتبال در سریال «مرد دوهزار چهره»، شد و واکنش‌هایی که نسبت به آن صورت گرفت،گفت: کسانی که خود درگیر فوتبال هستند و یا آن را پی‌گیری می‌کنند، می‌دانند که چنین مسائلی در فوتبال ما وجود دارد و بسیاری از این مشکلات علنی شده و مسائلی است که مخاطب نسبت به آنها آشنایی دارد و موارد عجیب و غریب یا نادری در این سریال طرح نشده است.

وی افزود:بازخوردهایی که من از سوی دوستان مطبوعاتی‌ام و کارشناسان فوتبال و حتی دوستان فوتبالیستم از این بخش‌ها دارم، همه حکایت از رضایت آنها داشت و از این بخش خیلی خوششان آمده بود و معتقد بودند که کار نقدی که مطبوعات در مدت زمان بسیاری می‌توانستند در فوتبال جا بیاندازند، شما در سه قسمت ارائه دادید و نگرش آنها مثبت بود.

ژوله در پاسخ به این سوال که موقعیت‌هایی که این مربی جعلی فوتبال در آنها قرار می گرفت و عکس‌العمل‌هایی که از خود نشان داد، منجر به بروز یکسری مصداق‌سازی‌ها در این حوزه شد و به‌ویژه اینکه در بین اهالی فوتبال و ورزشی‌نویسان پیامک‌هایی رد و بدل شد حاوی اینکه فلان دیالوگ و یا فلان موقعیت به فلانی اشاره داشت، شما از مصداق سازی در این حوزه نترسیدید؟تصریح کرد: اگر ما می‌خواستیم مصداق‌سازی کنیم، خیلی راحت‌تر ‌بودیم و مصادیقی بود که مردم آنها می‌شناختند و با آنها آشنا بودند و می‌شد با آنها اشاره و شوخی کرد و خیلی راحت با آنها کار کرد و اتفاقا کمدی آن هم بالاتر بود و خنده بیشتری هم می‌گرفت. منتهی ما از این کار به‌شدت پرهیز کردیم به دو دلیل. یکی اینکه در این صورت مخاطب محدودتر می‌شد و دیگر اینکه سریال تاریخ مصرف پیدا می‌کرد و امکان داشت مردم الان آن را ببینند و بخندند اما یک‌ماه دیگر جذاب به نظر نرسد.

نویسنده بخش‌های ورزشی مجموعه «مرد دوهزار چهره» در ادامه گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ضمن این که ما از همان اول قراری با «مهران مدیری» گذاشتیم که به خاطر اینکه مخاطبان‌مان محدود نشوند، خیلی کلی این مسایل را مطرح کنیم. چون مخاطبان سریال بسیار بیشتر از مخاطبان فوتبال هستند. درست است که فوتبال مخاطبان بسیاری دارد اما آنها هم‌پوشانی با یکدیگر ندارند و ما خواستیم که اشارات و نقدهای کلی داشته باشیم.

وی عنوان داشت: حتی جاهایی که ممکن بود «مسعود شصت‌چی» در نقش مربی شبیه به فرد یا افرادی در حوزه فوتبال شود، به شدت پرهیز کردم. مثلا این مربی چون از خارج آمده بود امکان داشت که شبیه «افشین قطبی» به نظر بیاید. به همین دلیل ما در یک دیالوگ آوردیم که مربیان ما تا به حال القابی نظیر سلطان، ژنرال و امپراطور، داشته‌ایم، تو دوست داری چه لقبی داشته باشی؟ یعنی امپراطور فرد دیگری بود و لقب افشین قطبی بود و این مربی قلابی، آن نیست.
ژوله در ادامه گفت: اما در جاهایی که مسعود شصت‌چی جو گیر می‌شد به ویژه در مصاحبه‌های مطبوعاتی‌اش، تا حدودی رفتارش شبیه برخی از مربیان بود و مثلا در جایی همه چیز را به شوخی برگزار می‌کند، جاهایی به زمین و آب و هوا و داوران حمله می‌کند و تحمل سوالات خبرنگاران را ندارد. در این بخش‌ها شاید مخاطبان شبیه‌اش را دیده باشند ولی بحث کاملا کلی بود.

«امیر مهدی ژوله» در پاسخ به این که سابقه شما در عرصه مطبوعات چقدر حامی شما در نگارش این بخش‌ها بود؟، تصریح کرد: من 20 سال است که مخاطب پر و پا قرص مطبوعات ورزشی هستم و از آن دوران که هفته‌نامه‌هایی نظیر البرز و فانوس و پهلوان و ... چاپ می‌شد پی‌گیر بودم تا آن دوره‌ای که ابرار ورزشی تنها روزنامه ورزشی بود. من تمام کلاس‌های دبیرستانم را دیر می‌رسیدم چون دنبال خریدن مطبوعات ورزشی بودم و در موارد بسیاری به خاطر خواندن بیش از اندازه مطبوعات ورزشی از کلاس اخراج می‌شدم.

وی ادامه داد: کارم را هم از مطبوعات ورزشی آغاز کردم و در نشریاتی نظیر تماشاگران، جهان فوتبال، ایران ورزشی، جام جم، چلچراغ و ... را داشتم و طنز ورزشی نوشته‌ام، یادداشت تخصصی درباره فوتبال نوشته‌ام و حتی سر تمرین تیم‌ها حاضر شده‌ام و در حال حاضر نیز دوستان ورزشی نویس بسیاری دارم. اشاره به پدیده لمپنیزم و زیرآب‌زنی و غیره نیز خیلی عجیب نیست و اتفاقات فراگیری است که در زندگی می‌افتد و نمونه کوچک‌ترش در فوتبال نیز می‌افتد.
نویسنده بخش فوتبال سریال «مرد دوهزار چهره» به کارگردانی «مهران مدیری» در پاسخ به این سوال که ایده بخش فوتبال از کجا آمد؟ نیز عنوان داشت: این موقعیت جزو موقعیت‌های سال گذشته بود که طرح اولش این بود که مربی خارجی باشد و سال گذشته قرار بود، نقش رشیدپور را «علی پروین» بازی کند که با کمبود زمان مواجه شدیم و به امسال موکول شد، اما مشکلاتی در این زمینه بود مانند این که زبان خارجی که شصت‌چی قرار بود با آن صحبت کند، اول این که چه کسی می‌خواست آن را ترجمه کند؟ و دوم اینکه چطور می‌شد که کسی نفهمد او اشتباه و غلط حرف می‌زند؟ همچنین چون در چنین حالتی مجبور می‌شد، دائم به زبان دیگری صحبت کند، امکان بسیاری از کمدی‌ها گرفته می‌شد. برای اینکه این مشکل حل شود، ترجیح دادیم که مربی ایرانی الاصلی داشته باشیم که در خارج از کشور بزرگ شده و در حاشیه بوده و در حقیقت چهره‌ای از او در دسترس نیست که بلافاصله شصت‌چی لو برود.

وی درباره ناراحتی برخی از روزنامه‌نگاران از تصویری که از آنها در این سریال ارائه شده بود، نیز گفت: ما در کنفرانس مطبوعاتی نشان دادیم که خبرنگاران همه آنجا حضور داشتند و پس از پایان کنفرانس، دستیار شصت‌چی به او گفت که باید برویم به دیدن فلان روزنامه‌نگار و او گفت که همه روزنامه‌نگاران که اینجا بودند و دستیارش در پاسخ گفت: این با بقیه فرق دارد. در حقیقت ما آن یک روزنامه‌نگار را جدای از بقیه قرار دادیم.

یا در بخش دیگری روزنامه‌نگار گفت وقتی که همه روزنامه‌ها از تیم سیکاد تعریف می‌کنند، من یک نفر چه بگویم؟

ژوله تصریح کرد: ما این یک روزنامه‌نگار را استثناء قرار دادیم و اگر کسی این مطلب را قبول نداشته و آن را حاشا می‌کند، من این مطلب را به خبری ارجاع می‌دهم که مدتی پیش روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت با این مضمون که تعدادی از روزنامه‌نگاران مطرح ورزشی از طریق وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند و جرم‌شان هم تحصیل مال از طریق نامشروع بوده‌ است و فکر می‌کنم شاید هنوز هم بازداشت باشند چون دلالی می‌کردند و کارشان خرید و فروش مربی و بازیکن بوده است.

وی با بیان این که من خودم در این نشریات کار کرده‌ام و افتخار شاگردی ورزشی‌نویسان مطرح کشور را داشته‌ام و یا همکارشان بوده‌ام، اظهار داشت: این چیزی که ما به تصویر کشیدیم جزو موارد استثناء است که متاسفانه قشر عظیم ورزشی‌نویس کشور نیز بابت این عده کم عذاب می‌کشند.

ژوله در پایان درباره بحث جادوگری در تیم‌های ورزشی نیز گفت: این بحث، بحثی است که چندسالی است مد شده و چنین افرادی در تیم‌ها متاسفانه وجود داشت که ما از آن برای ورود به بخش بعدی استفاده کردیم. در حقیقت ما تیم بی در و پیکری را نشان دادیم که یک نفر آن را خریده و چند دلال هم دور آن را گرفته‌اند و سؤاستفاده می‌کنند و در مورد بازیکنان هم چنین مشکلاتی وجود دارد وگرنه بخش‌نامه فرهنگ اخلاقی تصویب نمی‌شد که بگوید چه مدل موها و ریش و سبیل‌هایی ممنوع است.
 

 نوشته شده توسط علی بیدار در شنبه 88/1/15 و ساعت 2:0 صبح | نظرات دیگران()

خبرنگاران،مدیری را تهدید به افشاگری درباره بازیگران کردند
بنا بر این اگر بنا باشد رسانه های ورزشی به مشکلات و معضلات حرفه آقای مدیری توجه نشان دهند و آن نقاط کوری که بعضا شایعه می شود را عیان کنند سنگ روی سنگ بند نمی شود و آنگاه است که اعتماد مردم نسبت به هنرمندانی مثل مدیری تا حد زیادی فروکش می کند.
ایلنا: سریال مرد دو هزار چهره اگر چه یک سوژه تکراری از نوروز سال گذشته است اما به هر حال در ایام نوروز که مردم به دور از تنش های روزمره زندگی بسر می برند و دنبال مفری برای شاد نگه داشتن خود هستند توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند اما برخی از قسمتهای این سریال به وضوح و به صورت آشکارا توهینی به خبرنگاران ورزشی داشته که این مهم زیبنده مهران مدیری که چهره ایی شناخته شده و خوش فکر در عالم فرهنگ و تلویزیون است نمی باشد.

البته آقای مدیری که نوک تیز انتقادات خود را در بخش های اخیر مرد دوهزار چهره متوجه خبرنگاران ورزشی داشته حتما خوب می دانند که در حرفه خود وی نیز ایرادات و اشکال های اساسی وجود دارد که ذکر آن و یا ذکر بخش های زیاد آن زیبنده این بحث نیست ضمن اینکه نمی توان وجود برخی نارسائیها را در بین تعداد معدودی از خبرنگاران ورزشی نادیده گرفت ولی باید بپذیریم که در مقابل هستند بسیاری از خبرنگاران که با عزت نفس قلم می زنند و هیچگاه اصالت قلم را به مادیات نمی فروشند. ورزش ما اگر توانسته تا حد زیادی جلوتر از بخش های زیادی از جامعه گام بردارد مدیون دیدگاهها و قلم های با اصالت و راستینی است که روی کاغذ می رود و بسیاری از موفقیت های ورزشکاران و تیم های ملی مدیون تلاش خبرنگاران و نویسندگان صادق رسانه های ورزشی است.

بنا بر این اگر بنا باشد رسانه های ورزشی به مشکلات و معضلات حرفه آقای مدیری توجه نشان دهند و آن نقاط کوری که بعضا شایعه می شود را عیان کنند سنگ روی سنگ بند نمی شود و آنگاه است که اعتماد مردم نسبت به هنرمندانی مثل مدیری تا حد زیادی فروکش می کند.

در همین خصوص دکتر عبالحمید احمدی رییس انجمن نویسندگان و خبرنگاران ورزشی ایران واکنشی نشان داده که بخشی از سخنان وی در ادامه می آید:

"عبدالحمید احمدی" با اذعان به این که وجود بعضی مسائل و حاشیه ها در حرفه روزنامه نگاری غیر قابل انکار است، گفت: "عملکرد افراد فعال مطبوعات و حرفه اطلاع رسانی بویژه روزنامه های ورزشی به دلیل شرایط کاری سخت، نباید در یک برنامه طنز تلویزیونی این گونه زیر سوال برود."

وی با تاکید بر این که ضروری است تهیه کنندگان سریال "مرد دو هزار چهره" در برنامه های بعدی خود از دست اندرکاران مطبوعات و روزنامه نگاران ورزشی عذرخواهی کنند، گفت: "این گونه برنامه ها، توهین آمیز و توام با سیاه نمایی است که نسبت به کل مطبوعات صورت می گیرد."

احمدی خاطر نشان کرد وقتی اکثر مطبوعات و رسانه ها با شایستگی اطلاع رسانی می کنند، نباید به یک باره و در یک برنامه طنز، عملکرد آن ها این گونه زیر سوال برود."

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تهیه و بخش این گونه برنامه ها باعث تغییر دیدگاه مردم نسبت به کار شرافتمندانه خبرنگاران و نویسندگان، بویژه خبرنگاران ورزشی نشود.
پایان پیام

 نوشته شده توسط علی بیدار در پنج شنبه 88/1/13 و ساعت 2:59 صبح | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4      >
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 27
مجموع بازدیدها: 348730
جستجو در صفحه

خبر نامه