سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 30

هتاکی‌ها را به جان می‌خرم و پای عقایدم درباره صادق هدایت می‌ایستم 

سیدعلی موسوی گرمارودی در پی واکنش‌های هتاکانه نسبت به اظهارات اخیرش درباره کتاب «توپ مرواری» گفت: شک ندارم که حرف زدن درباره فردی مثل صادق هدایت و کتاب توهین‌آمیز‌ او نسبت به عاشورا هزینه‌ دارد و من هم پای آن و اعتقادم ایستاده‌ام.

اظهارات سیدعلی موسوی گرمارودی در نشست رونمایی از رمان «سه کاهن» که شنبه 27 فروردین ماه در محل سرای داستان بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان برگزار شد با واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

  گرمارودی در این نشست با اشاره به کتاب «توپ مرواری» صادق هدایت عنوان داشته بود که هدایت شرف ندارد و باید او را لعنت کرد که در کتابش آشکارا به امام حسین (ع) توهین کرده است.

 این سخنان با واکنش‌هایی که به طور عمده در فضای مجازی و به صورت فحاشی به گرمارودی بود، همراه شد.

 خبرنگار مهر در تماس با گرمارودی نظر او را درمورد این واکنش‌ها جویا شد. وی دراین زمینه اظهار کرد: شکی ندارم که این گونه حرف زدن هزینه ‌دارد و من هم پای آن و اعتقادم ایستاده‌ام و جواب این افراد را به خود امام حسین (ع) واگذار می‌کنم.

 وی افزود: کسانی که به اظهارات من واکنش نشان می‌دهند و به حرف‌های هدایت در این اثر بی‌اعتنا هستند، بالاخره یا مسلمان هستند و یا نیستند. اگر مسلمانند و حرف‌های هدایت درباره امام حسین (ع) را می‌توانند تحمل کنند، من هم توهین‌های آنها را برای اظهاراتم به جان می‌خرم. اگر هم مسلمان نیستند که اصلا راه ما جداست و حرف دیگری نمی‌ماند.

 گرمارودی افزود: شک ندارم که کتاب هدایت (توپ مرواری)، توهین به عاشورا و امام حسین (ع) است، بنابراین هرکه هر چه می‌خواهد بگوید اما من راه خودم را می‌روم و پای اعتقادم ایستاده‌ام.

 وی ادامه داد: من با تاج سر بشریت معامله کردم. قسمت این را نداشتم که در دوران حیات امام (ع) زنده باشم و در کربلا در رکابش بجنگم، اما امروز با این روشنگری، در رکابش شمشیر می‌زنم.

 گرمارودی تاکید کرد: من حرف خودم را زدم و روی آن هم ایستاده‌ام. توهین و هتاکی به من هم خللی در عقیده‌ام ایجاد نمی‌کند.-مهر

 

گرمارودی: صادق هدایت شرف نداشت و باید بر او لعن فرستاد

مراسم رونمایی از تازه‌ترین رمان مجید قیصری با عنوان «سه کاهن» عصر روز شنبه 27 آبان در سرای داستان بنیاد ادبیات داستانی و با حضور نویسنده و بلقیس سلیمانی، سیدعلی موسوی گرمارودی و... برگزار شد.

 گرمارودی در پایان سخنان خود به صادق هدایت اشاره کرد و گفت: شرم بر خودم می‌کنم اگر در این ماه محرم بر او لعنت نفرستم. لعنت به نویسنده‌ای که «توپ مرواری» را می‌نویسد و در آن سراسر به اهل بیت (ع) توهین می‌کند. اگر ما مسلمانیم و روبه قبله می‌ایستیم و شهادتین می‌گوییم، وظیفه ما است که بگوییم چه انسان‌های بی‌شرفی در روزگار ما در مورد ائمه (ع) قلم زده‌اند که حتی رفتارشان از امویان هم با ائمه (ع) بدتر بود.-مهر

 

 


 نوشته شده توسط علی بیدار در دوشنبه 91/8/29 و ساعت 10:51 صبح | نظرات دیگران()

فیلم سینمایی« رستاخیز » به سه زبان اکران می شود

فیلم "رستاخیز" به سه زبان و با سه نامِ متفاوت به نمایش درخواهد آمد.

 


 نوشته شده توسط علی بیدار در شنبه 91/8/27 و ساعت 11:9 صبح | نظرات دیگران()

عقیم کردن الاغ کار دست عطاران داد! 

 فیلمبرداری تازه ترین فیلم سینمایی رضا عطاران با عنوان «آینه شمعدون» تعطیل شد.

 در این فیلم عطاران در نقش یک کارگر سابق سیرک ایفای نقش می کرد که در بخشی از فیلم مجبور می شود الاغ خود را عقیم کند. گویا همین مفهوم موجود در فیلمنامه سبب ساز آن شده است که اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد جلوی ادامه فیلمبرداری اثر را بگیرد.

لغو فیلمبرداری «آینه شمعدون» در شرایطی رخ می دهد که حدودا 25 درصد فیلمبرداری انجام شده بود و البته تهیه کننده کار محمد کمالی پور به تازگی ادعا کرده بود فیلمنامه کار را با تعدیل جلوی دوربین برده است. 

با این حال انتشار خبر خط داستانی فیلم سبب ساز آن شد که اداره نظارت ارشاد بار دیگر به بررسی فیلمنامه کار پرداخته و دیروز حکم به تعطیلی موقت پروژه دهد.

بهرام بهرامیان کارگردان «آینه شمعدون» درباره لغو فیلمبرداری این پروژه می گوید:«وا.. هیچ چیز نمی توانم بگویم. هیچ سوالی از من نپرسید چون درباره این فیلم نمی توانم صحبت کنم.»

وقتی به بهرامیان می گوییم اگر کارگردان اثر نتواند درباره لغو فیلمبرداری صحبت کند پس چه کسی قادر است در این باره سخن گوید وی اظهار می دارد:«می توانید از عوامل فنی کار و آنهایی که صلاحیت بیشتری(!!!) برای اظهارنظر دارند سوال کنید. کارگردان هزار تا محدودیت دارد و به همین دلیل نمی تواند صحبت کند.»

بهرامیان درباره این پرسش که این تعطیلی به دلیل سوژه فیلم بوده یا چیز دیگر هم می گوید:«هیچی نمی گویم.»-شبکه ایران

 


 نوشته شده توسط علی بیدار در چهارشنبه 91/8/24 و ساعت 12:49 عصر | نظرات دیگران()

در پیله تا به کی بر خویشتن تنی؟      

 ـ پرسید کرم را مرغ از فروتنی ـ

 تا چند منزوی در کنج خلوتی،

 در بسته تا به کی، در محبس تنی؟

 در فکر رستنم ـ پاسخ بداد کرم ـ

 خلوت نشسته ام زین روی منحنی.

 فرسوده جان من از بس به یک مدار

 برجای مانده ام چون فطرت دنی.

همسال های من پروانگان شدند

جستند از این قفس، گشتند دیدنی.

 یا سوخت جانشان دهقان به دیگران،

جز من که زنده ام در حال جان کندنی.

در حبس و خلوتم تا وارهم به مرگ

 یا پر برآورم بهر پریدنی

 اینک تو را چه شد کای مرغ خانگی!

 کوشش نمی کنی، پری نمی زنی؟

پا بنده ی چه ای؟ وابسته ی که ای؟

 تا کی اسیری و در حبس دشمنی؟  (نیما یوشیج)


 نوشته شده توسط علی بیدار در پنج شنبه 91/8/18 و ساعت 3:17 عصر | نظرات دیگران()

بازدید رهبری از پشت صحنه فیلم "محمد (ص)" 

حضرت آیت الله خامنه ای روز چهارشنبه 17 آبان ماه برای بازدید از لوکیشن فیلم سینمایی "محمد ص" ساخته مجیدی مجیدی به محل تصویربرداری این فیلم رفتند.

 مقام معظم رهبری روز صبح چهارشنبه 17 آبان ماه برای بازدید از صحنه هایی از این فیلم به لوکیشن "محمد (ص)" حوالی تهران رفتند. این اولین دیدار ایشان از مراحل تولید یک پروژه سینمایی محسوب می شود.

گروه فیلمبرداری این پروژه هم اکنون در اطراف تهران مشغول گرفتن سکانس هایی از این کار هستند که البته روزهای پایانی کار در ایران است.

مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، علیرضا شجاع‌نوری در نقش عبدالمطلب، محسن تنابنده در نقش ساموئل، داریوش فرهنگ در نفش ابوسفیان، مینا ساداتی در نقش آمنه، ساره بیات در نقش حلیمه و پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت‌اسد از بازیگران این فیلم هستند.

تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی روایت زندگی خاتم انبیا(ص) در مقطع پیش از تولد تا 12 سالگی ایشان است. این فیلم در موسسه سینمایی نورتابان تولید می‌شود و مدیریت این پروژه را محمد مهدی حیدریان برعهده دارد.

همچنین شنیده‌ها حاکی است که بخشی از فیلمبرداری این فیلم قرار است در آفریقا انجام شود.

 


 نوشته شده توسط علی بیدار در چهارشنبه 91/8/17 و ساعت 2:11 عصر | نظرات دیگران()
   1   2      >
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 20
مجموع بازدیدها: 348165
جستجو در صفحه

خبر نامه