سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

شرایط سیاسی کنونی و تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه در فهرست اولیه اسکار بهترین فیلم خارجی تاثیر داشته است؟
«آواز گنجشک‌ها» از گردونه رقابت برای دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان کنار رفت
«آواز گنجشک‌ها» از گردونه رقابت برای دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان کنار رفت



سینمای ما- آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسامی 9 فیلم راهیافته به فهرست اولیه بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان اسکار 2009 را اعلام کرد و نماینده ایران از راهیابی به این فهرست بازماند. ورایتی اعلام کرد "انتقام" گتس اشپیلمان از اتریش، "ضروریات زندگی" بنوا پیلون از کانادا، "کلاس" لورن کانته از فرانسه و "عقده بادر ماینهوف" اولی ادل از آلمان از فیلم‌های فهرست اولیه بخش اسکار بهترین فیلم خارجی هستند.
"والس با بشیر" آری فولمن از رژیم صهیونیستی، "خروجی" یوجیرو تاکیتا از ژاپن، "این قلب را بیرون بکش" روبرتو اسنایدر از مکزیک، "لحظه‌های جاودانی" یان تروئل از سوئد و "سه میمون" نوری بیلگه جیلان از ترکیه فیلم‌های فهرست اولیه اسکار این بخش را کامل می‌کنند.
امسال نیز مانند سال‌های قبل نمایندگان چند کشور برخلاف انتظار از راهیابی به فهرست نامزدهای بهترین فیلم خارجی بازماندند. صرف نظر از "آواز گنجشک‌ها" مجید مجیدی که یکی از رقبا بود، بزرگترین شگفتی با حذف فیلم تحسین‌شده "گومورا" به کارگردانی ماتیو گارونه و نماینده ایتالیا در اسکار رقم خورد که خیلی‌ها آن را یکی از بخت‌های اصلی این بخش می‌دانستند.
از دیگر فیلم‌های مطرح از قلم‌افتاده می‌توان به "تونی مانرو" پابلو لارین از شیلی، "خلبان ابو رائد" امین مطالقه از اردن، "اُهورتن" بنت همر از نروژ و "تولپان" سرگئی دوورتسوی از قزاقستان اشاره کرد.
نامزدهای بخش اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان امسال برخلاف دوره‌های قبل در دو فاز انتخاب شدند. کمیته فاز اول شامل چند صد عضو آکادمی مستقر در لس آنجلس از اواسط اکتبر تا 10 ژانویه به تماشای 65 فیلم واجد شرایط حضور در این بخش نشست. این کمیته در نهایت شش فیلم را انتخاب کرد و سه فیلم دیگر در فاز دوم رای‌گیری با آراء 20 عضو کمیته اجرایی بخش فیلم غیر انگلیسی‌زبان آکادمی برگزیده شد. آکادمی با این تمهید قصد دارد احتمال از قلم افتادن رقبای قدرتمند را به حداقل برساند.
یک کمیته متشکل از اعضا آکادمی در لس آنجلس و نیویورک درباره پنج فیلم راهیافته به فهرست نهایی نامزدهای بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان تصمیم می‌گیرد. اعضا کمیته از جمعه این هفته تا یکشنبه هفته بعد هر روز سه فیلم فهرست اولیه را می‌بینند.
نامزدهای هشتاد و یکمین دوره جوایز اسکار 22 ژانویه 2009 (سوم بهمن) اعلام و مراسم اعطاء جوایز اسکار 22 فوریه (چهارم اسفند) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.
خبرگزاری ایرنا در گزارشی درباره این خبر چنین آورده است:
«فیلم "آواز گنجشک ها" ساخته مجید مجیدی که در جشنواره گذشته برلین مورد توجه قرار گرفت و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای رضا ناجی در این جشنواره به ارمغان آورد؛ مورد بی توجهی دست اندرکاران اسکار قرار گرفت. ناظران آگاه امور هنری معتقدند که شرایط سیاسی کنونی و تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه در انتخاب هالیوود بی تاثیر نبوده است. این ناظران اقدام "آکادمی جوایز" به انتخاب فیلم "والتز با بشیر" ساخته یک سرباز سابق ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از 9 فیلم نامزد جایزه اسکار را به عنوان دلیل صحت نظر خود اقامه می کنند.
"والتز با بشیر" ساخته "آری فولمن" است که در یک پویانمایی، تهاجم سال 1982 نظامیان رژیم اشغالگر قدس به لبنان و در نتیجه کشتار مردم فلسطینی در اردوگاه های این کشور به دست شبه نظامیان مسیحی را به روی پرده سینما آورده است. این فیلم یکشنبه شب نیز در جریان مراسم "گوی طلایی" هالیوود جایزه بهترین فیلم خارجی را از آن خود کرد.»

منبع خبر : مهر - ایرنا

 


 نوشته شده توسط علی بیدار در پنج شنبه 87/10/26 و ساعت 2:55 صبح | نظرات دیگران()

کارآگاه علوی به غزه می رود!

سیداحمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون ، موضوع جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را مطرح کرد و اظهار داشت: برایم عجیب است که مصر به عنوان یک کشور عربی ‌و مسلمان اینگونه ‌درمقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده است.
نجفی با اشاره به طرح دولت مصر برای صلح، افزود: این طرح به هیچ عنوان عادلانه به نظر نمی رسد و طرح آن از یک کشور مسلمان بعید به نظر می رسد چون بیشتر به نفع صهیونیست‌ها است؛ در عین حال که طرح ترکیه در مورد غزه بسیار طرح بهتری است.
این بازیگر مطرح سینما و تلویزیون به ادعای آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حمله به غزه در واکنش به موشک های حماس بوده، تصریح کرد: وقتی روسیه به گرجستان حمله کرد، آمریکائیها به روسیه می گفتند که چرا به خاطر شلیک چند موشک، اینهمه لشگرکشی کرده است؛ حال در عین حال که ما استدلال رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه را قبول نداریم اما سوال ما هم همین است که اگر شما راست می گوئید، حالا چرا برای چند موشک، به غزه اینچنین لشگرکشی کرده‌اید و بر سر مردم بی‌پناه بمب های فسفری می‌ریزید؟
وی با بیان اینکه زادگاه من خرمشهر مقاوم در برابر جنایات صدام است، افزود: به عنوان یک مسلمان، آمادگی خود رابرای اعزام به غزه و نبرد با رژیم صهیونیستی تا پیروزی فلسطین اعلام کرده و به آن افتخار می کنم.


 نوشته شده توسط علی بیدار در پنج شنبه 87/10/26 و ساعت 2:35 صبح | نظرات دیگران()

رئیس صدا و سیما پسندیده اما سیما فیلم سانسور می‌کند

سریال تلویزیونی «شهریار» ساخته کمال تبریزی از شبکه تلویزیونی آینس (ANS) آذربایجان پخش می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو این سریال تلویزیونی هر شب رأس ساعت 20 از شبکه آینس به نمایش درمی‌آید.

با توجه به وجود تمایل و ذائقه فیلم و سریال ایرانی در بین مردم جمهوری آذربایجان آن هم به دلیل اشتراکات و فهم مشترک فرهنگی و اجتماعی نشان دهنده اقبال عمومی مخاطبان از سریال «شهریار» است.

قابل ذکر است رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو آمادگی خود را جهت انجام هرگونه اقدام مؤثر برای پخش سریال‌های ایرانی در صورت صدور مجوز و یا در اختیار قرار دادن برخی از سریال‌های مناسب با محیط مخاطب از سوی شرکت‌ها و مراکز تولیدکننده و سازنده فیلم و سریال کشورمان از شبکه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی آذربایجان، اعلام می‌کند.


 نوشته شده توسط علی بیدار در پنج شنبه 87/10/26 و ساعت 2:6 صبح | نظرات دیگران()

به گفته کارگردان، به احتمال بسیار زیاد مهران مدیری بازیگر اصلی تازه‌ترین فیلمش خواهد بود
رایزنی‌ها برای حضور مهران مدیری در پروژه «ماشاءالله خان در بارگاه هارون الرشید» انجام شده است
رایزنی‌ها برای حضور مهران مدیری در پروژه «ماشاءالله خان در بارگاه هارون الرشید» انجام شده است


سینمای ما- مهران مدیری کاندیدای اصلی بازیگری «ماشاءالله خان در بارگاه هارون الرشید» به کارگردانی محمدرضا اعلامی است. اعلامی کارگردان این فیلم اظهار داشت: به احتمال بسیار زیاد مهران مدیری بازیگر اصلی این فیلم خواهد بود و رایزنی‌ها برای حضور وی در این پروژه انجام شده است.
وی افزود: اصغر رفیعی جم نیز در این پروژه به عنوان مدیر فیلمبرداری حضور خواهد داشت.
اعلامی خبر از تولید این فیلم در فروردین ماه سال آینده داد و گفت: به دلیل این که رویدادهای فیلمنامه در بغداد صورت می‌گیرد آب و هوای فعلی برای فیلمبرداری مناسب نیست به همین دلیل فیلمبرداری در فروردین ماه سال آینده انجام خواهد گرفت.
وی گفت: دکورسازی‌ها اواخر بهمن ماه در شهرک سینمایی آغاز می‌شود و طراح صحنه و دکور ما هنوز قطعی نشده است.
بر اساس این گزارش محمدرضا اعلامی این روزها مشغول پیش تولید تله‌فیلم آدم‌های کوکی به تهیه‌کنندگی محمدرضا ایزدی یکتا است که عوامل آن تا اواخر هفته مشخص خواهند شد.
فیلم «ماشاءالله خان در بارگاه هارون‌الرشید» چندی پیش به تهیه کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی محمدرضا اعلامی پروانه ساخت دریافت کرده است.


منبع خبر : فارس
سه شنبه,24 دی 1387 - 6:28:52

 نوشته شده توسط علی بیدار در چهارشنبه 87/10/25 و ساعت 2:34 صبح | نظرات دیگران()

ماراتن سینماگران برای رسیدن به جشنواره

بیضایی، کریم مسیحی و فرهادی در تلاش برای رساندن فیلم های خود به جشنواره هستند

گروه فرهنگی؛ حبیب ایل بیگی مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در حالی از افتتاح جشنواره زودتر از موعد همیشگی خبر داد که بسیاری از فیلمسازان هنوز درگیر انجام مراحل فنی فیلم هایشان هستند. جشنواره امسال از روز یازدهم بهمن ماه با نمایش فیلم های بخش بین الملل فعالیت خود را آغاز می کند و در حال حاضر کارگردانان، تدوینگران و صداگذاران شبانه روز مشغول فعالیت هستند تا فیلم هایشان را در موعد مقرر تحویل دبیرخانه جشنواره بدهند. «تردید» آخرین ساخته واروژ کریم مسیحی که بسیاری به درخشش آن در جشنواره فجر امیدوار هستند در مرحله صداگذاری قرار دارد. فیلمبرداری این فیلم بارها به خاطر بیماری کریم مسیحی متوقف شد و سرانجام با تغییر تهیه کننده فیلمبرداری از ابتدا آغاز شد و راش های اولیه به کار نیامد و سرانجام فیلمبرداری در آذرماه به پایان رسید. سعید سعدی تهیه کننده این فیلم در گفت وگو با اعتماد می گوید؛ «این روزها در مرحله صداگذاری هستیم و امیدواریم هر چه زودتر این مرحله به پایان برسد.» او درباره حضور در جشنواره فیلم فجر می گوید؛ «ان شاء الله تردید به جشنواره فیلم فجر می رسد.» سعدی دومین تهیه کننده این فیلم است. پیش از این محمدمهدی دادگو تهیه کنندگی این پروژه را بر عهده داشت که با توقف های طولانی در مرحله فیلمبرداری جای خود را به سعید سعدی داد. محمدرضا فروتن نیز در مرحله آغازین جلوی دوربین کریم مسیحی رفت اما با شروع مجدد فیلمبرداری او نیز جای خود را به حامد کمیلی داد. ترانه علیدوستی، بهرام رادان و مهتاب کرامتی از دیگر بازیگران فیلم دوم کریم مسیحی هستند.

انتخاب های عجیب بیضایی

بهرام بیضایی که پس از ساخت فیلم سگ کشی از سال 79 تا کنون فیلمی را جلوی دوربین نبرده بود، امسال «وقتی همه خوابیم» را در سکوت خبری جلوی دوربین برد. با حضور او در جشنواره امسال بسیاری منتظر مرور خاطرات فیلم هایی چون «باشو غریبه کوچک» و «مسافران» هستند. بیضایی به شیوه خودش از بازیگران مختلف برای بازی در این فیلم تست گرفت و انتخاب هایش اهالی سینما را شگفت زده کرد. حسام نواب صفوی، شقایق فراهانی، علیرضا جلالی تبار، سیدمهرداد ضیایی، انوش فاطمی و سحر دولتشاهی انتخاب های جدید بیضایی بودند که در کنار مژده شمسایی و هدایت هاشمی در فیلم جدید او ایفای نقش می کنند. روز گذشته خبر پایان مراحل فنی «وقتی همه خوابیم» روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت. «وقتی همه خوابیم» توسط بیضایی و سپیده عبدالوهاب تدوین شد. موسیقی فیلم نیز توسط محمدرضا درویشی به همراه ارکستر اوکراین که به تازگی کنسرتی را اجرا کردند، ساخته شده است.

تکرار خاطره بوتیک؟

حمید نعمت الله هم امسال از امیدهای دیگر جشنواره است. «بی پولی» دومین فیلمی است که توسط او کارگردانی شده است. او درباره مراحل فنی فیلم در گفت وگو با اعتماد می گوید؛ «بابک شکیبا اکنون مشغول صداگذاری فیلم در استودیو اندیشه است و سهراب پورناظری نیز کار ساخت موسیقی را انجام می دهد.» حمید نعمت الله «بوتیک» را در سال 82 در جشنواره فجر به نمایش درآورد؛ فیلمی با بازی گلشیفته فراهانی و محمدرضا گلزار که با استقبال فراوانی روبه رو شد. بسیاری از منتقدان از بوتیک به عنوان نقطه اوج کارنامه بازیگری گلزار یاد می کنند. نعمت الله این بار در فیلم «بی پولی» لیلا حاتمی و بهرام رادان را مقابل یکدیگر قرار داده است و درباره فیلم جدیدش این طور توضیح می دهد؛ «فیلم «بی پولی» مثل «بوتیک» فیلم تلخی نیست. حتی می توانم بگویم فیلم مفرحی است. اما کمدی نیست.»

جنجال؟

اصغر فرهادی که سال گذشته به عنوان نویسنده فیلمنامه دایره زنگی در جشنواره فجر حضور داشت امسال «درباره الی» را کارگردانی کرده است. فیلم او هم این روزها در مرحله صداگذاری است. اصغر فرهادی امیدوار است تا آخر هفته مراحل فنی فیلم به پایان برسد. سال پیش او نویسنده فیلمی بود که همسرش کارگردانی کرد. «دایره زنگی» پریسا بخت آور، در روزهای جشنواره حواشی زیادی داشت. از جرح و تعدیل های هیات نظارت تا اکران یک روزه فیلم و انصراف کارگردان از نمایش آن در جشنواره فجر، امسال نیز احتمال بروز حاشیه برای فیلم فرهادی می رود. حضور گلشیفته فراهانی در فیلم «درباره الی» و شایعاتی که بعد از رفتن او شکل گرفت، بسیاری را کنجکاو کرده که در آخرین ساخته فرهادی چه می گذرد.

اسکندر طلایی

فیلم «بیست» عبدالرضا کاهانی هم از دیگر فیلم های جشنواره است که بسیاری انتظار دیدن آن را می کشند چراکه این فیلم سومین ساخته کاهانی است و دو فیلم دیگر او هیچ گاه به نمایش عمومی درنیامده است. فیلم «آدم» اولین ساخته او بود که تنها یک بار در جشنواره به نمایش درآمد و «آن جا» دومین فیلم کاهانی است که از سوی اداره نظارت و ارزشیابی پروانه نمایش نگرفت اما در جشنواره تسالونیکی «یونان» به نمایندگی از ایران حاضر شد و اسکندر طلایی این جشنواره را از آن خود کرد. پرویز پرستویی، فرشته صدرعرفایی، لیرضا خمسه، مهتاب کرامتی، حبیب رضایی و مهران احمدی از بازیگران سومین فیلم او هستند. انتشار عکس هایی از بازیگران این فیلم کنجکاوی ها را بیشتر کرد چرا که گریم ها و تغییر چهره بازیگران خبر از نقش های متفاوت آنها می داد. فیلم آماده نمایش است و مراحل فنی آن به پایان رسیده است. اما شاید جالب ترین فیلم جشنواره «آتشکار» ساخته محسن امیریوسفی باشد چرا که این فیلم سال گذشته از سوی هیات نظارت جشنواره توقیف شد ولی امسال با تدوین مجدد پذیرفته شده است. نقش اصلی این فیلم را حمید فرخ نژاد بازی می کند و فیلم فضایی طنزآمیز دارد. با اینکه بسیاری امیدوار به اکران فیلم «فرزند صبح» ساخته بهروز افخمی بودند امسال نیز اعلام شد این فیلم به جشنواره فجر نمی رسد. محمدرضا شرف الدین تهیه کننده این فیلم در حالی این موضوع را بیان کرد که امسال پنجمین سال است که بسیاری انتظار می کشند روایت بهروز افخمی را از زندگی امام(ره) که حواشی بسیاری به همراه داشت و کارگردان بارها درباره آن جوابیه نوشت، ببینند.
 

 نوشته شده توسط علی بیدار در دوشنبه 87/10/23 و ساعت 2:46 صبح | نظرات دیگران()
   1   2   3   4      >
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 67
مجموع بازدیدها: 348456
جستجو در صفحه

خبر نامه