سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

شباهت به اوباما، شیطان را از فیلم «انجیل» حذف کرد


تهیه‌کنندگان فیلم «انجیل» بخشی را که مربوط به نمایش تصویر شیطان بود به دلیل مشابهت این چهره با چهره اوباما رییس‌جمهوری آمریکا از فیلم درآوردند.

با توجه به جنجالی که چندی پیش به دلیل مشابهت چهره تصویر شده از شیطان در مجموعه تلویزیونی «انجیل» با چهره اوباما به پا شد، مسئولان فیلم تصمیم گرفتند این صحنه را از فیلم درآوردند.

روما داونی و مارک برنت به دلیل اجتناب از این جنجال تصمیم گرفتند تا این شخصیت را از مینی سریال خود حذف کنند.

بازیگری که در نقش شیطان در این مجموعه ظاهر شده شباهت زیادی به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا داشت و به همین دلیل در فیلم «پسر خدا» صحنه مربوط به این بازیگر حذف شده است.

روما داونی که این فیلم را با همسرش مارک برنت تولید کرده گفت با حذف صحنه های مربوط به شیطان، اکنون این فیلم درباره مسیح است و دیگر در آن شیطان محلی از اعراب ندارد.

این فیلم که محصول کمپانی قرن بیستم فاکس است 28 فوریه اکران می شود و نسخه تلویزیونی که از آن در قالب یک مینی سریال ساخته شده چند ماه پیش با بازی محمن مهدی اوزانی در نقش شیطان پخش شده بود.

این سریال 10 ساعته برای نمایش با اسم «پسر خدا» با تدوین مجدد در قالب یک فیلم دو ساعته، با تمرکز بر مسیح آماده پخش در سینماها شده است.

سال پیش با نمایش این مجموعه در تلویزیون که با عنوان «انجیل» نمایش داده شد، بلاگرها بلافاصله واکنش نشان دادند و با مقایسه جزییات چهره شیطان و اوباما این مساله را به مساله ای پر سر و صدا بدل کردند. تولیدکنندگان نیز مجبور شدند بلافاصله با صدور اعلامیه ای حمایت خودشان را از اوباما اعلام و تاکید کنند که این شباهت از روی غرض نبوده است.

اکنون در اکران سینمایی این فیلم، برای پرهیز از سر و صدای دوباره، این بخش ها حذف شده است.

تهیه کنندگان گفتند ما می خواستیم پس از نمایش فیلم همه درباره مسیح حرف بزنند، اما این مساله موجب شده بود تا همه به شیطان توجه کنند و مسیح نادیده بماند.

منبع:مهر/هالیوود ریپوتر


 نوشته شده توسط علی بیدار در سه شنبه 92/11/29 و ساعت 11:5 صبح | نظرات دیگران()

رونمایی از پوستر بین المللی فیلم "رستاخیز"

از نخستین پوستر بین المللی فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش که بیشترین سیمرغ های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را کسب کرد رونمایی شد.

روی این پوستر به انگلیسی عبارت " حسین، آنکه گفت نه" نوشته شده است. 


 نوشته شده توسط علی بیدار در پنج شنبه 92/11/24 و ساعت 9:7 صبح | نظرات دیگران()

سخنان تند و تیز حاتمی کیا خطاب به مسوولان سینما و جشنواره فجر
ابراهیم حاتمی کیا با تاکید بر اینکه قطعا نمی‌تواند فیلم شیار 143 را بسازد گفت: مسئولان سینما و جشنواره فجر باید پاسخگو باشند که چه خوابی بر دوستان رخ داده که ابتدا نتوانستند فیلم شیار 143 را در جشنواره فجر تحمل کنند تا کار به جایی برسد که برای حضور آن در جشنواره لابی کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «چ» پس از تماشای فیلم شیار 143 به کارگردانی نرگس آبیار در نشست پرسش و پاسخ این فیلم حضور یافت و برای حال خوشی که پس از تماشای این فیلم احساس کرده بود،‌ فیلم "چ" خود را به شیار 143 تقدیم کرد.

او در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فیلم شیار 143 بسیار قشنگ و محجوب بود گفت: مطمئن هستم این فیلم در تاریخ سینمای ما می‌ماند. مخصوصا اینکه حیا و سادگی جمع سازنده که در نشست پرسش و پاسخ فیلم به چشم آمد، در فیلم هم دیده می‌شود.

او با بیان اینکه این فیلم اثری است که در ذهن مخاطب خواهد ماند افزود: با تقدیم "چ" به این فیلم دلم می‌خواست سهمی در آن داشته باشم.

* قطعا نمی‌توانم شیار 143 را بسازم

ابراهیم حاتمی کیا در پاسخ به اینکه آیا می‌توانست فیلم شیار 143 را بسازد گفت:‌این فیلم زنانه است و همین مساله زیباست. من قطعا نمی‌توانم این فیلم را بسازم.

او ادامه داد: این فیلم امید می‌دهد و در اوج ناامیدی امیدبخش است و دقیقا همین نکته معجزه فیلم شیار 143 است. فیلمی که زبان و بیان مذهبی دارد و دروغ نمی‌گوید. شیار 143 یک فیلم شیعه و درباره انتظار است.

دوستان همکار، برای شما متاسفم!

حاتمی‌کیا در پاسخ به پرسش دیگری درباره ممنوع شدن ورود این فیلم به جشنواره در زمان انتخاب آثار گفت: این مسئله باید بررسی شود و آن دوستان باید پاسخ دهند که چگونه این اتفاق می‌افتد.

او اظهار کرد: من جواب این سوال را از مسئول سینما و مسئول جشنواره فجر می‌خواهم. این چه ترکیبی است که این اتفاق می‌افتد؟ چه خوابی بر این دوستان رخ داده که نتوانستند این فیلم را در جشنواره فجر تحمل کنند تا کار به جایی برسد که لابی کنند تا شیار 143 به جشنواره فجر بیاید. 

حاتمی کیا تاکید کرد: این مساله باید برای جشنواره‌های دیگر آسیب شناسی شود تا خدای نکرده فیلم‌هایی به این شکل مظلومانه کنار نروند چون این بچه‌ها تازه وارد شده‌اند و پشتوانه‌ای ندارند در حالی که طبق گفته تهیه کننده در نشست پرسش و پاسخ فیلم، آقای وزیر وقت در هنگام شروع پروژه می‌رود و عکس هم می‌گیرد اما چیزی نمی‌دهند پس چه چیز را باید حمایت می‌کردند که نکردند؟

این کارگردان سینما ادامه داد: من واقعا نمی‌فهمم که این فیلم باید چطور می‌بود تا انتخاب شود. آن‌ها یا خواب دیده‌اند یا وقتی فیلم را می‌بینند در احوالات دیگری بوده‌اند وگرنه بعید است که این فیلم از زیر دست آن‌ها رد شده باشد.

وی اضافه کرد:‌ اگر آن‌ها حق‌شان این بوده باشد که چنین انتخابی داشته باشد وای به حال این سینمایی که ما داریم و فضایی که احساس می‌کنیم. من قصد توهین به هیچ کدام از عزیزان را ندارم اما حق دارم در دفاع از فیلمی که درباره بچه‌های جنگ و مادران شهداست، بگویم که دوستان همکار، برای شما متاسفم.

حاتمی‌کیا در ادامه گفت‌وگوی خود باخبرنگاران بیان کرد: فیلم شیار 143 نمونه‌ای از سینمایی است که به نظر ناامیدکننده است اما در واقع بسیار امیدوارکننده است. به همین دلیل باید از این فیلم حرف زده شود نه از فیلم‌هایی که رحمانی نیستند و زبان آنها احوال مخاطب را منکوب می‌کند و به تماشاچی یاس را منتقل می‌کند.

او ادامه داد: من وقتی فیلم از کرخه تا راین را ساختم می‌گفتند دوران بزم و سازندگی است و نباید از این حرف‌ها زده شود اما مردم با عمق جان‌شان ارتباط برقرار کردند چون حرف خودشان بود.

شیار 143 فراتر از سیمرغ‌های ماست

حاتمی کیا با بیان اینکه قصد ندارد فیلم را تحلیل کند اما ایرادات خود را دارد و شاید اگر کارگردان فیلم بود، فلاش‌بک‌ها را در فیلم نمی‌گذاشت، درباره اهدای جایزه سیمرغ به شیار 143 گفت: این فیلم فراتر از سیمرغ‌های ماست و باید مرغ‌های دیگری را کنار آن چید تا این پرواز را نشان دهد.

فضای سیاه سینما بلایی است که جشنواره‌های خارجی برای ما آورده است

ابراهیم حاتمی کیا در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد در شرایط فعلی سینما از جامعه عقب است، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر سینمای ما در یک سرازیری افتاد که رابطه‌اش با تماشاچی در حال قطع شدن است.

او با اشاره به فیلم "شیار 143" و "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" گفت: وقتی در فیلمی حرفی زده می‌شود که با آمال و آرزوهای مردم هماهنگ می‌شود، آن‌ها هم ارتباط برقرار می‌کنند.

حاتمی کیا درباره زیاد شدن فضاهای کلیشه‌ای و سیاه در سینمای ایران اظهار کرد: این بلایی است که جشنواره‌های خارجی بر سر ما آورده است. این اتفاق سلیقه‌هایی است که از آن طرف می‌آید و نتیجه‌اش همین می‌شود که به بحران تماشاچی برخورد کرده‌ایم. انگار برای مردم خودمان فیلم نمی‌سازیم به همین دلیل باید پاسخگو باشیم که چرا متاسفانه سینما به این وضعیت کشیده شده است.

سینما ربطی به دولت ندارد

کارگردان فیلم سینمایی "چ" در پایان در پاسخ به اینکه آیا فکر می‌کند با دولت تدبیر و امید اتفاقی برای این سینما رخ می‌دهد یا خیر با بیان اینکه این مسئله اصلا ربطی به دولت ندارد گفت: درسینما دولت چه کاره است؟

منبع: عصرایران


 نوشته شده توسط علی بیدار در پنج شنبه 92/11/17 و ساعت 12:58 صبح | نظرات دیگران()

 گزارش زیر در روزنامه نیویورک تایمز در تاریخ 31 ‍ژانویه 2014 درباره دریاچه ارومیه چاپ شده است.

 Its Great Lake Shriveled, Iran Confronts Crisis of Water Supply

 By THOMAS ERDBRINK JAN. 30, 2014

LAKE URMIA, Iran — After driving for 15 minutes over the bottom of what was once Iran’s largest lake, a local environmental official stepped out of his truck, pushed his hands deep into his pockets and silently wandered into the great dry plain, as if searching for water he knew he would never find.

Just an hour earlier, on a cold winter day here in western Iran, the official, Hamid Ranaghadr, had recalled how as recently as a decade ago, cruise ships filled with tourists plied the lake’s waters in search of flocks of migrating flamingos.

Now, the ships are rusting in the mud and the flamingos fly over the remains of the lake on their way to more hospitable locales. According to figures compiled by the local environmental office, only 5 percent of the water remains.

Iran is facing a water shortage potentially so serious that officials are making contingency plans for rationing in the greater Tehran area, home to 22 million, and other major cities around the country. President Hassan Rouhani has identified water as a national security issue, and in public speeches in areas struck hardest by the shortage he is promising to "bring the water back."

Experts cite climate change, wasteful irrigation practices and the depletion of groundwater supplies as leading factors in the growing water shortage. In the case of Lake Urmia, they add the completion of a series of dams that choked off a major supply of fresh water flowing from the mountains that tower on either side of the lake.

"Only some years ago the water here was 30 feet deep," Mr. Ranaghadr said, kicking up dust with each step on the dry lake bed. In the distance, spots of land — once islands where tourists would spend vacations in bungalows overlooking the blue waters — were surrounded by plains of brown mud and sand. "We just emptied it out," he said with a sigh, stepping back into the car.

Iran’s water troubles extend far beyond Lake Urmia, which as a salt lake was never fit for drinking or agricultural use. Other lakes and major rivers have also been drying up, leading to disputes over water rights, demonstrations and even riots.

Major rivers near Isfahan, in central Iran, and Ahvaz, near the Persian Gulf, have gone dry, as has Hamoun Lake, in the Afghanistan border region. Dust from the dry riverbeds has added to already dangerously high air pollution levels in Iran, home to four of the 10 most polluted cities in the world, the United Nations says.

But nowhere is the crisis more pronounced than at Lake Urmia, once one of the largest salt lakes in the world — at 90 miles long and roughly 35 miles wide, it was slightly larger than Great Salt Lake in Utah. Environmentalists are warning that the dried salt could poison valuable agricultural lands surrounding the lake, and make life miserable for the three million people who live in its vicinity.

Along what used to be a lakeshore boulevard, worn-down snack bars and dressing rooms are testament to the days when people from across Iran would come to water-ski on the lake or cover themselves in its black mud, which is said to have healing powers.

About two decades ago, a local villager, Mokhtar Cheraghi, began to notice the water line receding. "First a hundred meters, then two hundred meters. After a while, we couldn’t see the shoreline anymore," he said, standing in what was once his thriving cafe, Cheraghi’s Beach. "We kept waiting for the water to return, but it never did."

Most people in the area blame the half-dozen major dams the government has built in the region for the lake’s disappearance. The dams have greatly reduced the flow of water in the 11 rivers that feed into the lake. As an arid country with numerous lofty mountain chains, Iran has a predilection for dams that extends to the reign of Shah Mohammed Reza Pahlavi.

Dam construction was given renewed emphasis under Mr. Rouhani’s predecessor as president, Mahmoud Ahmadinejad, who as an engineer had a weakness for grand projects. Another driving force is the Islamic Revolutionary Guards Corps, which through its engineering arm, Khatam al-Anbia Construction, builds many of the dams in Iran and surrounding countries.

Half an hour’s drive into the mountains above the city of Urmia stands the mighty Chahchai Dam, collecting water that would otherwise have reached the lake. The dam, finished during Mr. Ahmadinejad’s first term, now holds a huge lake itself, which local farmers use for irrigating their lands.

"Some of Urmia’s water is here," said Mr. Ranaghadr, raising his voice over the howling winds that blow down from the surrounding snowcapped peaks. "The people here need water, too, is what they say."

Besides producing badly needed electricity, the dams are intended to address the water shortage. But too often, the water is wasted through inefficient irrigation techniques, particularly spraying, Mr. Ranaghadr and other experts say.

In recent decades, the amount of land dedicated to agriculture in the region, the country’s heartland, has tripled, with many farmers growing particularly thirsty crops like grapes and sugar beets, Mr. Ranaghadr pointed out. His department has calculated that about 90 percent of all the water that should end up in the lake is sprayed on fields.

In a 2005 book that he wrote on national security challenges for Iran, Mr. Rouhani estimated that 92 percent of Iran’s water is used for agriculture, compared with 80 percent in the United States (90 percent in some Western states).

"They turn open the tap, flood the land, without understanding that in our climate most of the water evaporates that way," said Ali Reza Seyed Ghoreishi, a member of the local water management council. "We need to educate the farmers."

The lake has also been attacked from underground. As part of the government’s drive to promote local agriculture, large landholdings were divided into smaller plots, and most of the new owners promptly dug new wells, soaking up much of the groundwater.

"There are around 30,000 legally dug wells and an equal amount of illegal wells," Mr. Seyed Ghoreishi said. "As the water is becoming less, they have to dig deeper and deeper."

Climate change, particularly rising temperatures, has played a role. Average temperatures around Lake Urmia have risen by a little over 3 degrees Fahrenheit in the past decade, official statistics show.

A long drought in the region seems to have ended two years ago, with rainfall levels returning to normal. But the increased rainfall has not made up for the other factors that are draining the lake.

"We are all to blame," Mr. Ranaghadr said. "There are just too many people nowadays, and everybody needs to use the water and the electricity the dams generate."

Back in his office, the Department of Environment, officials sounded like soldiers on a doomed mission. They had drawn up no fewer than 19 plans to save the lake, ranging from the sensible (educating farmers in new irrigation technologies) to the fanciful (seeding clouds to increase rainfall).

"We can start now," said Abbas Hassanpour, the head of the office. Flanked by his assistants, including Mr. Ranaghadr, he said his department had created "task forces and models ready to implement."

While Iran is shooting monkeys into space to advance its missile program, the Rouhani government, low on funds because of the impact of the international sanctions against Iran’s nuclear program, has not made any money available for efforts to restore the lake.

Even if it did, officials say, it is probably too late to save Lake Urmia. All the money in the world can be poured into the lake, one said, but in the most optimistic projections, it would take decades for the water to reach its old levels, assuming it even could. There are simply too many problems, too many competing interests, for the rescue to be feasible.

Not doing anything, or not enough, will still create many problems. In 2010 and 2011, violent protests over the lake erupted in Urmia, and security forces had to be flown in to restore order.

"We are not allowed to speak of the lake," said Morteza Mirzaei, who lives in Urmia. "But they built their dams, and now everything is gone." Others said ordinary people are also to blame, but "the government is the steward of the country," said Mushin Rad, who sells printer equipment. "They are responsible."

Mr. Ranaghadr, who grew up around the lake, said he spends free time battling poachers in the hills around it. "You know what the real problem is?" he said. "Everybody across the world is only thinking of money. We did, too, and now our lake is gone."

A version of this article appears in print on January 31, 2014, on page A1 of the New York edition with the headline: Its Great Lake Shriveled, Iran Confronts Crisis of Water Supply.

 

 SOURCE: http://www.nytimes.com/2014/01/31/world/middleeast/its-great-lake-shriveled-iran-confronts-crisis-of-water-supply.html


 نوشته شده توسط علی بیدار در چهارشنبه 92/11/16 و ساعت 1:16 صبح | نظرات دیگران()

مروری بر فیلم های حاضر در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

لیست کامل فیلم های شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر 1392

مروری بر فیلمهای حاضر در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

هیات انتخاب مسابقه سینمای ایران «سودای سیمرغ» و «نگاه نو» سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اسامی فیلمهای راه یافته به این بخش ها را اعلام کرد. با مروری بر این فیلم ها و نام سازندگانشان می توان امیدوار بود که امسال با جشنواره ای جذاب تر از سالهای قبل روبه رو باشیم.هرچند متروپل مسعود کیمیایی بیش از دیگر فیلمها کنجکاوی برانگیز به نظر می رسد اما با این حال نمی توان از اهمیت حضور آثار رخشان بنی اعتماد، محمد رضا درویش، ابراهیم حاتمی کیا ، بهروز افخمی و … صرف نظر کرد. مد و مه امسال نیز همچون سال گذشته می کوشد در حد بضاعت جشنواره فیلم فجر را از منظری بیشتر منتقدانه و نه صرفا خبری پوشش دهد

اسامی فیلمهای راه یافته به شرح زیر است :

سودای سیمرغ :

1- آذر، شهدخت، پرویز و دیگران( بهروز افخمی)

فیلم «آذر، شهدخت، ‌پرویز و دیگران» قصه‌ای اجتماعی براساس روابط آدم‌ها دارد، این فیلم نوشته بهروز افخمی بر اساس رمانی از مرجان شیرمحمدی است که سید جمال ساداتیان و افخمی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند.

گوهر خیراندیش، مهدی فخیم زاده، رامبد جوان، مرجان شیرمحمدی، امیرعلی دانایی و… در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم براساسِ طرحی از رضا میرکریمی است و فیلم‌نامه‌ی آن را رضا میرکریمی و شادمهر راستین نوشته‌اند.

2- امروز(سید رضا میرکریمی)

در خلاصه داستان «اِمروز» آمده است: یونس راننده‌ تاکسیِ کهنه‌کار، در پایانِ یک روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقاتِ زیادی در انتظارِ اوست.

بازیگران «اِمروز» عبارتند از: پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، شبنم مقدمی، حسام محمودی، اشکان جنابی، آسیه ضیایی، آوا شریفی، مدیا ذاکری، روزبه حصاری، امیر کربلایی، مرتضی آقا حسینی، مهتاب کُرکوندی، امین میری، شهلا نَدری، شیرین فرخنده‌نژاد، سجاد تابش، مرجان قمری، مهناز میرزایی، نیوشا گودرزی، علی‌اصغر کُردبچه، عباس موسوی، گیتی قاسمی، مریم توکلی ، امیر یوسفی،مُهنا میرزایی.

3- برف(مهدی رحمانی)

«برف»، سومین ساخته رحمانی شرح حال یک روز از زندگی خانواده‌ای شهری است که در تدارک برگزاری مراسم خواستگاری دخترشان هستند.

در این فیلم رویا تیموریان، افشین هاشمی، محمدرضا غفاری، آناهیتا افشار، مینا ساداتی، رابعه مدنی، شیرین یزدانبخش و میلاد کی مرام ایفای نقش کرده‌اند.

در جدیدترین ساخته بهرام توکلی مهناز افشار، امیر جعفری،‌ پانته‌آ بهرام و هومن برق‌نورد بازی می‌کنند.

این فیلم که به تهیه‌کنندگی سعید ملکان ساخته شده و ساخت موسیقی آن را هم حسین علیزاده برعهده داشته، داستان چند روز از زندگی خانواده‌ای است که درگیر مشکلات روزمره خود هستند…

4- بیگانه(بهرام توکلی)

5- پنجاه قدم آخر(کیومرث پوراحمد)

فیلم «50 قدم آخر» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی،‌ سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات عملیات لشگر زرهی 8 نجف اشرف در عملیات والفجر 4 را نمایش می‌دهد که برای شناسایی به یک منطقه مین‌گذاری شده در خاک عراق می‌رود و 17 روز تمام با پایی زخمی انتظار می‌کشد تا بالاخره به کمکش می آیند ولی…

بابک حمیدیان و طناز طباطبایی از جمله بازیگران این فیلم هستند که فیلمنامه آن توسط کیومرث پوراحمد و با مشاوره حبیب احمدزاده به نگارش درآمده است.

این فیلم که به گفته‌ی کارگردانش اولین فیلم درباره‌ی تکفیری‌هاست، به زبان عربی ساخته شده است و احتمالا برای نمایش در ایران باید به فارسی دوبله شود.

6- تمشک(سامان سالور)

7- چ(ابراهیم حاتمی کیا)

8- خط ویژه( مصطفی کیایی)

9- رستاخیز(احمد رضا درویش)

10- زندگی جای دیگری است(منوچهر هادی)

11- شهابی از جنس نور( محمد رضا اسلاملو)

بازیگر نقش اصلی «شهابی از جنس نور» امین زندگانی است که به هر دو زبان عربی و انگلیسی در آن صحبت می‌کند. داستان این فیلم از جنگ 33 روزه‌ی لبنان آغاز می‌شود و این جنگ در فیلم به نوعی تداعی تقابل سپاه نور و ظلمت است و بیشتر حالت سمبولیک دارد.

12- طبقه حساس(کمال تبریزی)

فیلمنامه‌ی فیلم کمدی«طبقه حساس» بر اساس طرحی از سیروس همتی و توسط پیمان قاسم خانی نوشته شده و داستان مردی را روایت می‌کند که بعد از مرگ همسرش او را در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند اما پس از مدتی که سر مزار همسرش می‌رود متوجه می‌شود به اشتباه مردی غریبه در آن مکان (قبر دیگر) دفن شده است.

رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، حبیب رضایی، پیمان قاسم‌خانی، آزاده صمدی، از بازیگران این فیلم هستند

13- عصبانی نیستم!(رضا درمیشیان)

فیلم اجتماعی «عصبانی نیستم!»، داستان دو جوان به نام‌های نوید و ستاره است که در تهران زندگی می‌کنند.

باران کوثری، نوید محمدزاده،رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضا میرآقا،تینو صالحی،رضا کولغانی،وحید قاضی‌زاهدی،عباس جمالی،امین میری،مرجان قمری،سجاد تابش،احمد یاوری،پژمان کاشفی،محمد کارت،مینا‌ کریمی‌جبلی،حامد شیخی، مهران میرزایی،اکبر لطیفی، سام رجبی، شیما بختیاری،کیارش خداشناس،مهدی رودافشانی،امید محمدزاده، جواد جوینده‌میرزا و… بازیگران «عصبانی نیستم!» هستند.

«عصبانی نیستم!» از تولیدات مستقل سینمای ایران است‌ که برای ساخت آن از هیچ نهاد، سازمان، مرکز، موسسه، ارگان، شبکه، بنیاد دولتی و غیر دولتی هزینه، وام و کمک هزینه‌ای دریافت نشده است.

مهناز افشار در فیلم متروپل ساخته مسعود کیمیایی

مهناز افشار در فیلم متروپل ساخته مسعود کیمیایی

14- قصه‌ها ( رخشان بنی اعتماد)

15- کلاشینکف(سعید سهیلی)

کلاشینکف تازه ترین ساخته سعید سهیلی ست. در این فیلم که به گفته سهیلی حال و هوایی شبیه «گشت ارشاد» دارد،‌ شهرام حقیقت دوست رضا عطاران، ساعد سهیلی، جمشید هاشم‌پور، فرهاد اصلانی، شقایق فراهانی و جواد عزتی بازی کرده‌اند.

فیلمنامه این فیلم را مهدی محمدنژادیان و سعید سهیلی نوشته‌اند که مضمونی اجتماعی دارد. سهیلی خود تهیه‌کنندگی فیلم جدیدش را بر عهده دارد.

16- گنجشکک اشی مشی(وحید نیکخواه، غلامرضا رمضانی، مسعود کرامتی)

17- متروپل(مسعود کیمیایی)

18- میهمان داریم( محمد مهدی عسگرپور)

19- همه چیز برای فروش(امیر حسین ثقفی)

20- انارهای نارس (مجید رضا مصطفوی)

21- چند متر مکعب عشق( جمشید محمودی)

بخش نگاه نو :

1-ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه( ابراهیم ابراهیمیان)

2- انارهای نارس(مجید رضا مصطفوی)

3- با دیگران(ناصر ضمیری)

4- پایان خدمت( حمید زرگر نژاد)

5- پنج ستاره( مهشید افشارزاده)

6- چند متر مکعب عشق( جمشید محمودی)

7- روزگاری عشق و خیانت ( داود بیدل)

8- سیزده (هومن سیدی)

9- فردا(ایمان افشاریان، مهدی پاکدل)

10- لامپ 100(سعید آقاخانی)

11- ملبورن(نیما جاویدی)

12- ناخواسته(برزو نیک نژاد)

13- عاشق‌ها ایستاده می‌میرند(شهرام مسلخی)

14- خانوم(تینا پاکروان)

15- فرشته‌ها با هم می‌آیند(حامد محمدی)

ابراهیم داروغه زاده مجید رضا بالا، حسین کرمی، داریوش فرهنگ، محمد حسین لطیفی، علی معلم و مازیار میری اعضای هیات انتخاب سینمای ایران سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را تشکیل می دادند.

گفتنی است: در بخش سودای سیمرغ علاوه بر سیمرغ زرین بهترین فیلم با نگاه ملی، همانند سال‌های قبل، 17 سیمرغ بلورین بهترین فیلم، کارگردان ، فیلم‌نامه، بازیگر نقش اول مرد و زن، فیلمبرداری، تدوین، موسیقی، نقش مکمل مرد و زن، صدابرداری، صداگذاری، طراحی صحنه و لباس، چهره پردازی، جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه‌های بصری و جایزه ویژه هیأت داوران اهدا خواهد شد.

منبع: مد و مه


 نوشته شده توسط علی بیدار در دوشنبه 92/11/7 و ساعت 1:48 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 52
مجموع بازدیدها: 348335
جستجو در صفحه

خبر نامه