سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

سری جدید «پلنگ صورتی» برای پاییز 2009

پلنگ صورتی

تهیه‌کنندگان این انیمیشن؛

«اشتیاق تلویزیون‌های بین‌المللی برای خرید، ما را به ساخت تشویق می‌کند»

سری جدید کارتون «پلنگ صورتی» تولید و پاییز 2009 از شبکه جهانی کارتون پخش می‌شود.

سری جدید کارتون «پلنگ صورتی» که با مشارکت موسسه‌ی رادیو و تلویزیون ترنر و تلویزیون جهانی ام‌.جی.ام ساخته می‌شود، پاییز 2009 در قالب 26 قسمت نیم‌ساعته آماده نمایش خواهد شد.

تولید این مجموعه انیمیشن به تازگی آغاز شده است و در شهرهای لس‌آنجلس و همچنین عمان و اردن انجام خواهد شد.

به نقل از مارکت واچ، گری مارنزی، رییس شبکه جهانی ام.جی.ام (MGM) در این‌باره گفته است: کاراکتر پلنگ صورتی به یک سمبل تبدیل شده است و همه مردم جهان او را می‌شناسند.

وی ادامه داد: علاوه بر شبکه جهانی کارتون،‌ سایر شبکه‌های بین‌المللی نیز مشتاق به خرید سری جدید کارتون پلنگ صورتی هستند و این اقدام ما برای تولید سری جدید پلنگ صورتی را تأیید و تشویق کرده‌اند.

رییس شبکه ام.جی.ام همچنین نسبت به تقاضاهای بیشماری که برای خرید سری جدید کارتون پلنگ صورتی دریافت کرده‌اند ابراز خرسندی کرد.

در سری جدید پلنگ صورتی که با عنوان «پلنگ صورتی و رفقا» معرفی شده است. پلنگ صورتی در نقش نوجوانی سرکش ظاهر می‌شود که به انواع شیطنت‌ها و بازیگوشی‌ها دست می‌زند.

بر همین اساس دیوید کوربت، تهیه‌کننده اجرایی این پروژه خاطرنشان کرد: کاراکتری که در سری جدید این کارتون خلق می‌شود سن کم‌تری نسبت به یک تینیجر دارد؛ با این‌حال نوع راه‌رفتن که به نوعی امضای این شخصیت است و همچنین ترکیب خصلت‌های خوب و بد که از ویژگی‌های اصلی او به شمار می‌رود، در سری جدید پلنگ صورتی نیز حفظ شده است.

به گفته‌ی وی در سری جدید پلنگ صورتی علاوه بر شخصیت‌هایی که در سری‌های گذشته در کنار پلنگ صورتی بودند، شخصیت‌های جدیدی نیز اضافه می‌شوند.

گفتنی است نوع موسیقی و تم‌های کمدی سری جدید پلنگ صورتی، همانند آن‌چه پیش از این در فیلم‌های کوتاه و کارتون‌های تلویزیونی این شخصیت شاهد بودیم، حفظ خواهد شد تا برای تمام علاقه‌مندان این شخصیت کارتونی در سراسر جهان تداعی‌کننده قسمت‌های قبلی باشد.

 

منبع : ایسنا


 نوشته شده توسط علی بیدار در جمعه 87/7/26 و ساعت 2:34 صبح | نظرات دیگران()

نیکی کریمی و مریم بوبانی

حکایت جمع‌آوری بیلبوردهای «سه‌زن» به روایت منیژه حکمت و مسئول مربوطه

منیژه حکمت خبر داد: بیلبوردهای فیلم «سه زن» به دستور ارشاد استان تهران از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

این کارگردان گفت: بعد از 2 هفته رفت‌وآمد و تغییراتی که مدام اعمال می‌شد، تنها تبلیغات فیلم را هم از ما گرفتند و از امروز این بیلبوردها را جمع کردند.

وی افزود: علت اصلی را بدحجابی بازیگران اعلام کردند درصورتی‌که حتی یک تار موی این بازیگران هم در این بیلبورد بیرون نبوده است.

حکمت با بیان این‌که به دنبال پخش تیزر این فیلم از تلویزیون است، ادامه داد: منتظر دستور آقای ضرغامی برای تخفیف پخش تیزر هستیم تا حداقل بتوانیم در این مدت باقی‌مانده از اکران، فیلم را زنده نگاه داریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر چنین شیوه‌ای ادامه پیدا کند در اعتراض به رفتارهایی که می‌شود طی یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام و فیلم را از اکران پایین خواهیم آورد.

اما معاونت مشارکت‌های مردمی اداره ارشاد استان تهران گفت: بیلبوردهای «سه زن» که در سطح شهر نصب شد، طرحی که ما تصویب کرده‌ایم نبود.

علی جعفری در گفت‌وگویی با ایسنا درباره جمع‌آوری بیلبوردهای «سه‌زن» اظهار داشت: کانون تبلیغات فیلم طرحی را برای ما فرستادند و تأیید کردیم، اما از طرح دیگری برای بیلبوردها استفاده کردند.

این مسئول با تاکید بر اینکه؛ مسأله جمع‌آوری بیلبوردها حجاب بازیگران نبوده است، ادامه داد: اگر طرحی که از ما مجوز گرفته شده، استفاده شود، مشکلی برای تبلیغات شهری این فیلم وجود ندارد.

 

منبع : ایسنا

 


 نوشته شده توسط علی بیدار در جمعه 87/7/26 و ساعت 2:9 صبح | نظرات دیگران()

میترا حجار هم به هالیود رفت
پس از فیلم «پیکره دورغ‌ها» و جنجال‌های پس از آن حضور حجار در فیلمی هالیوودی جالب توجه به نظر می‌رسد. میترا حجار در این فیلم به عنوان یکی از شخصیت‌های مکمل در آن ایفای نقش کرده است.

به گزارش فردا، «میترا حجار» با بازی در فیلمی هالیوودی ساخته «گابریل اسکات» با عنوان «Stellina Blue» به سینمای آمریکا پیوست.

بنابراین گزارش میترا حجار در این فیلم به عنوان یکی از شخصیت‌های مکمل در آن ایفای نقش کرده است.

«Stellina Blue» داستان زندگی یک زن و شانس مجدد وی برای تغییر زندگی است.

میترا حجار در این فیلم نقش میترای ایرانی را بازی می کند. در این اثر که شخصیت‌های ایرانی نیز در آن حضور دارند بازیگرانی چون «کریستیانو مائورو»?، «کریس کرامر» و «نوید نگهبان» نقش‌های اصلی را عهده‌دار هستند.

اسکات پیش از این، فیلم «فرار» را در سال 2006 کارگردانی کرده بود.

پس از فیلم «پیکره دورغ‌ها» و جنجال‌های پس از آن، حضور حجار در فیلمی هالیوودی جالب توجه به نظر می‌رسد.

به نظر می رسد با گسترش موج خروج بازیگران سینمای ایران از کشور، مسئولان فرهنگی باید تدبیری در خصوص این مسئله فرهنگی بیاندیشند.

منبع: عصر ایران


 نوشته شده توسط علی بیدار در سه شنبه 87/7/23 و ساعت 1:32 صبح | نظرات دیگران()

 

سریال روزگار قریب یا روزگار غریب؟!!!!

 

سریال روزگار قریب به کارگردانی کیانوش عیاری که روزهای دوشنبه از شبکه سه سیما پخش می شود در پایان راه خویش است. این سریال درباره زندگی دکتر محمد قریب که پزشک اطفال بوده می باشد. روزگار قریب روایتگر غریبی از زمانه دکتر قریب است.

 

درباره کیانوش عیاری: متولد 1330 در اهواز. دیپلم

از سینمای آزاد آغاز کرد و پس از ساخت چند فیلم 8 میلیمتری به سینمای حرفه ای راه یافت. سه فیلم اول جزو بهترین های آن سالها بودند. بطوریکه تنوره دیو در چهارمین جشنواره و آنسوی آتش در ششمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان آوردند. پس از این سه فیلم، عیاری به سینمای کمدی روی آورد و دو فیلم تجاری خوش ساخت را کارگردانی کرد که هر دو از پرفروشها بودند. در اواسط دهه هفتاد بودن یا نبودن را ساخت که با استقبال گرم منتقدان و با استقبال سرد عموم (به دلیل اکران نامناسب) روبرو شد. همچنین ساخت فیلم سفره ایرانی او سه سال به درازا کشید.1 آخرین فیلم سینمای عیاری "بیدار شو آرزو" است که درباره زلزله اسفناک بم می باشد و در همان زمان رخداد زلزله فیلمبرداری شده است.

درباره محمد قریب: دکتر محمد قریب در سال ???? در تهران متولد شد. پدرش مرحوم علی اصغر خان قریب و از مردم روستای گرکان از توابع آشتیان بود. تحصیلات ابتدایی را در دبستان سیروس و متوسطه را در دارلفنون تهران (دارالمعلمین) گذراند . او در سال ???? شمسی در زمره اولین گروه دانشجویان ایرانی بود که برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به فرانسه رفتند. وی در پایان سال اول در شهر رن فرانسه موفق به دریافت جایزه لابراتور تشریح دانشکده پزشکی شد. وی در سال ???? نخستین ایرانی بود که توانست در کنکور انترنی بیمارستان پاریس موفق شود. 2

دکتر قریب ، به پاس خدمات چشمگیر علمی ، به دریافت نشان دانش از دانشگاه تهران و نشان درجه اول فرهنگ از وزارت آموزش و پرورش و نشان عالی لژون‌ دونور از دولت فرانسه نائل گشت. 2

محمد قریب از دوستان نزدیک مهندس مهدی بازرگان بود و در ماجرای اخراج 10 نفر از استادان دانشگاه توسط محمدرضاشاه ، هر دو نفر همراه با 8 استاد دیگر موقتا اخراج شدند اما بعد از مدتی به سر کلاسها بازگشتند.

روزگار قریب به لحاظ ساختار روایی دارای دو بخش می باشد. بخش اول آخرین روزهای زندگی دکتر محمد قریب را در بیمارستان کودکان نشان می دهد در حالی که در بیمارستانی که خودش رییس است بستری شده است و بخش دوم روایتی است که دکتر محمد قریب برای خود واگویه می کند. روایتی که اتفاقات آن مشابه همان اتفاقاتی است که در بخش اول می افتد. مثلا در یک قسمت نشان داده می شود که در بیمارستان دکتر محمد قریب دختر 15 یا 16 ساله ایی بستری شده است. دختر برای اینکه با یک پیرمرد 70 ساله ازدواج نکند مرگ موش خورده تا خود را بکشد اما نجات یافته است. مادر دختر بیشتر از آنکه به پزشکها اعتماد کند به زن فالگیر اعتماد دارد و او را مخفیانه به بیمارستان آورده تا مشکل!! دخترش حل!! کند. ... دختر بعد از یک سلسله اتفاقات خاصی خود را از پنجره بیمارستان به پایین پرتاب می کند و می میرد. عیاری در بخش اول فیلم چنان ماهرانه- با آن وقت اندکی که این بخش دارد- میزان خرافه پرستی و فقر را نشان می دهد که بیننده را با خود همراه میکند . در بخش دوم این قسمت زمان کودکی دکتر قریب نشان داده می شود که فقر و نادانی باعث شده است که مردم بیش از آنکه به عالمها رجوع کنند گرفتار خرافات عمیق شده اند.

اینگونه تکرار مشابه وقایع در دو دوره سریال زندگی محمد قریب نشان دهنده سبک واقعگرایانه ایی است که عیاری برای سریال خود برگزیده است تا از طریق آن یادآور این جمله سینوهه، پزشک معروف مصری باشد (قریب به مضون) که

انگار عیاری بر آن است تا از طریق این تکرار به ما یادآور باشد که این رشته سر دراز دارد.

 

این سریال فرصت خوب و کارگاه آموزش بازیگری، کارگردانی و بازیگیری از بازیگران، برای آنهایی بود که می خواستند چیزی درباره فیلم و سینما بدانند. عیاری چنان در خلق فضا و راهنمایی بازیگران استادانه عمل کرده است که بی شک مدتها قسمتهایی از این سریال می تواند در آموزشگاه های هنری تدریس شود و برای هنرجویان فرصت مغتنمی باشد که فیلمی را ببینند که دارای خیلی از شاخصه های برتر سینمایی می باشد. بازیهای روان " مهدی هاشمی" در نقش دکتر محمد قریب و "مهران رجبی" در نقش میزرا علی اصغر پدر دکتر قریب و بازی به یادماندنی و پر از صمیمیت مرحوم " حسین پناهی" در چند قسمت اول سریال چنان جذاب و دیدنی بود که اکثر تماشاگران مدتها آنها را به خاطر خواهند داشت. این بازیهای روان در یک بده بستان و تعامل خوب بین کارگردان و بازیگران و هزینه ساخت ویژه ( که این سریال جزوه سریالهای وپژه سیما بود و به ازای هر دقیقه از سریال بین 5 الی 10 میلیون تومان هزینه شده است) با فضا پردازی عالی و قصه روان عیاری چنان خوب در هم آمیخته است که به دور از شعارزدگی منجر به تولید سریالی شده است که نه تنها نام محمد قریب را در ذهن مخاطبانش حک کرد بلکه توانست روایتی اندک از تاریخ کشورمان باشد، روایتی که به دور از هر گونه شعار و بزرگنمایی بود و بی هیچگونه تعصب بی جایی.

 عیاری حتی گاهی استادانه از کنار خطوط قرمز!! می گذشت و می دانست چگونه همه چیز را با توجه به عادت ما شرقیها، سربسته و به اصطلاح تبریزیها توی پاکت (پاکات.تی) بیان کند.

آدمهای سریال روزگار قریب از جنس مردم هستند. کار فوق العاده ایی نمی کنند، سعی شده است که از قهرمان سازی پرهیز شود و کاراکترها ما به ازای خارجی داشته باشند.

 ...

 

1- منابع اینترنتی

2- ویکی پدیا


 نوشته شده توسط علی بیدار در چهارشنبه 87/7/17 و ساعت 2:45 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 59
مجموع بازدیدها: 348399
جستجو در صفحه

خبر نامه