سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 فروردین 31

داستان‌های مجموعه تلویزیونی «مرد دوهزار چهره» در ادامه «مرد هزار چهره» است و این بار «مسعود شصت‌چی» درگیر موقعیت‌های جدیدی می‌شود.

«مهران مدیری» مجموعه تلویزیونی «مرد دوهزار چهره» را با حضور بازیگران شاخص سینما و تلویزیون ادامه می‌دهد.
 
به گزارش فارس، مهران مدیری که کارگردانی مجموعه تلویزیونی ویژه نوروز شبکه سه سیما را بر عهده دارد، تا به حال حدود 25 درصد از کار تصویربرداری این سریال را به پایان رسانده است.

بنابراین گزارش، سریال «مرد دوهزار چهره» در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته خواهد شد. این سریال از تعدد لوکیشن برخوردار است و لوکیشن اصلی آن خانه‌ای در ولنجک است.

همچنین تا به حال در این سریال که مانند مرد هزار چهره شخصیت اصلی خود مهران مدیری است، تا به حال بازیگران دیگری نظیر بیژن بنفشه‌خواه، عارف لرستانی، سیامک انصاری، پژمان بازغی، رضا فیض نوروزی و فلامک جنیدی در آن جلوی دوربین رفته‌اند و رایزنی‌ها برای حضور بازیگران شاخص سینما و تلویزیون در این سریال ادامه دارد.

به گزارش فارس، داستان‌های مجموعه تلویزیونی «مرد دوهزار چهره» در ادامه «مرد هزار چهره» است و این بار «مسعود شصت‌چی» درگیر موقعیت‌های جدیدی می‌شود.


 نوشته شده توسط علی بیدار در سه شنبه 87/11/29 و ساعت 2:13 صبح | نظرات دیگران()

یکی از دست‌اندرکاران زن سریال یوسف پیامبر در تماس با آینده، از سرنوشت رابطه یوسف و زلیخا و خواستگاری همسر یوسف از زلیخا خبر داد.

وی نسبت به طرح مساله چند زنی در سریالهای تلویزیونی و خصوصا این سریال تاریخی - مذهبی انتقاد کرد.

وی که نمی‌خواست نامش فاش شود با ارسال مطلبی، خود را این گونه معرفی کرده است: من یکی از عوامل پروژه یوسف پیامبر (ع) هستم که نمی‌خواهم نامم فاش شود؛ چراکه کارگردان این کار اعتقاد دارد هیچ کس نباید به این سریال انتقاد کند. البته من ترسی از این‌که جوابی بشنوم ندارم و همین‌که صدایم توسط مسوولان شنیده شود برایم کافی است.

وی سپس با اشاره به روند به تصویر کشیدن موضوع چند زنی در سریال‌های تلویزیونی، در این زمینه یادآور شده‌است: تقریبا 17- 18 سال است که در تلویزیون و سینمای ما روندی به اسم «روند عادی‌سازی تجدید فراش آقایان» آغاز شده‌است؛ 17-18 سال است که تلویزیون ما اجازه می‌دهد این مسایل در فیلم‌ها و سریال‌های ما مطرح شود و شاید تنها بتوان این مساله را این گونه تفسیر کرد که آرزوی برخی مردان مملکت ما و هم‌چنین مسوولان ما این است که شاید روزی این امر در کشور ما نیز همانند عربستان تحقق یابد.

وی در ادامه مطلب خود آورده‌است: تقریبا از پنج شبکه تلویزیونی که سریال پخش می‌کنند، هر شب یکی از شبکه‌ها مساله چند زنی را به تصویر می‌کشند و آیا کسی هست که منکر ‌شود این مطب به راحتی در سریال‌ها جا انداخته شده‌است؟! کما این‌که مساله چند زنی ابتدا با تقبیح ماجرا شروع شد و تمامی این سریال‌ها به این سمت رفتند که با زشت نشان دادن این اتفاق و مقصر جلوه دادن مرد، این مساله را به بیننده القاء کنند که چه‌قدر این قضیه بد است هرگونه فحش و بر و بیراهی را نثار مرد کنند.

نمایش مساله چند زنی در سریال‌ها، کم‌کم به اینجا رسید که دیگر فحش و بدوبیراهی به مرد در کار نبود و همه می‌گفتند بیچاره زن اول و این کار غیرانسانی است. اما حال کار به جایی رسیده است، که می‌گویند زن اول حتما ایرادی دارد که مرد سراغ زن دیگری رفته است و این مرد بیچاره و بدبخت، اگر زنی جلوی راهش قرار نگیرد، گمراه نمی‌شود!

وی در ادامه به پخش چندباره فیلم «هوو» از تلویزیون اشاره کرده و آورده‌است: در کنار سریالهایی که از آنها نام بردم، کارهایی مثل «هوو» و «اس‌ام‌اس از دیار باقی» هم ساخته می‌شوند که فاجعه هستند و جز این‌که مسوولان قصد دارند با ساخت چنین کارهایی موضوع چند زنی را رواج دهند، فکر دیگری را به ذهن متبادر نمی‌کنند.

او در ادامه با اشاره به سریال یوسف پیامبر(ع) و طرح موضوع چند زنی در ساخته فرج‌الله سلحشور، تصریح کرده‌است: اما در بین سریال‌های نام برده شده و کارهایی مشابه آنها، سریال یوسف (ع) دارد پا را فراتر گذاشته است؛ این در حالی است که این سریال یک سریال مبله روز نیست و تمام این توجیهات را با یک پیامبر نشان می‌دهد.

او سپس بار دیگر درباره سریال یوسف پیامبر(ع) به نویسندگی و کارگردانی فرج‌الله سلحشور آورده‌است: این سریال از همان ابتدا یعقوب پیامبر را نشان می‌دهد که چهارزنش با هم زندگی می‌کنند و او با سوگلی خود(جوان‌ترین زنش) به گردش می‌رود و به بچه‌های این زن هم توجه ویژه دارد.
علاوه بر این‌که خواهر بودن دو همسر ایشان به تعبیر آیت‌ا... جعفر سبحانی از مراجع تقلید برگرفته از اسرائیلیات است، ‌رفتار یعقوب با همسرانش خلاف عدالت است. و حال آن که در قسمتی از سریال که قرار است به زودی پخش شود، زن یوسف پیامبر(ع) را می‌بینیم که برای او به خواستگاری زلیخا که جوان‌تر و زیباتر از قبل هم شده‌است، می‌رود!

وی سپس به طرح این پرسش پرداخته که آیا مسوولان صداوسیما تصمیم دارند این سکانس‌ها را به نظاره بنشینند؟! او ادامه داده‌است: مگر نه این است که علمای ما همواره تأکید دارند که قصص قرآنی را تا آن‌جا که قرآن مطرح کرد، بیان کنید؟ این در حالی است که کارگردان یوسف پیامبر(ع) روی مطالبی که سندیت چندان هم ندارد، دست می‌گذارد و نشان می‌دهد که زن اول برای دیگری به خواستگاری می‌رو‌د! در چنین شرایطی مسوولان ما این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا آمار طلاق در جامعه زیاد است.

وی خطاب به فرج الله سلحشور گفته است: آیا ایشان فکر کرده این سکانس‌هایی که نشان می‌دهد معنایش عدالت است؟! آقایانی که در شورای طرح و برنامه این طرح را تصویب کرده‌اند، مگر غیر از این معتقدند که سوره یوسف(ع) قصد دارد، عفت وپاکدامنی را رواج دهد؟!

او در ادامه به طرح این پرسش پرداخت که چرا به این روند 17-18 ساله در صداوسیما اعتراضی نشده‌است و چرا کار به جایی رسید که سریال یوسف پیامبر(ع) به سریال زلیخا مبدل شده‌است؟!

وی هم‌چنین به طرح پرسش از سید عزت‌الله ضرغامی پرداخت که آیا صداوسیمای ما جایی برای بروز آرزوها و همراه‌ کردن مردم با آرزوهای فیلم‌سازان و جاانداختن و عادی‌کردن این مسایل در جامعه ما است؟!

او در پایان این مطلب آورده‌است: دلم می‌خواهد بدانم آیا هیچ مسوول متعهدی در این کشور نیست که به زنان عزت و احترام واقعی بگذارد؟! آیا شعارهایی که درباره تحکیم خانواده داده می‌شود، واقعی است؟ آیا در چنین شرایطی زن می‌تواند در خانواده محور باشد، درحالی که مدام احساس می‌کند که ممکن است به او خیانت شود؟! متأسفم برای آقای سلحشور و متأسفم اگر از سوی هیچ مقام مسوولی جوابی به حرف‌های من داده نشود.

منبع: http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=64640


 نوشته شده توسط علی بیدار در دوشنبه 87/11/21 و ساعت 1:26 صبح | نظرات دیگران()

*سیدحسین قوامی

«ابتذال در سینمای ایران»، نام مجموعه‌ایست که برای سی‌دی‌فروشان دوره‌گرد «نان» و برای مخالفان سینما «نام» در پی داشته است. اما معمولا با تکذیب اهالی سینما مواجه شده و همواره از آن برائت جسته‌اند. تا اینکه سیمرغ‌های جشنواره بیست و هفتم فجر خبر آوردند، خبری در راه است!

امسال در روزهای آغازین جشنواره بین المللی فیلم فجر، دو فیلم از دو کارگردان شناخته شده به نمایش درآمد که به فریاد و «داد»ی شباهت داشت که بر بی‌داد ناهنجاری‌های فرهنگی کشیده می‌شد.
 بهرام بیضایی و تهمینه میلانی در دو فیلم مجزا به یک موضوع پرداختند و در یک عملیات شبه انتحاری! بر حواشی پرهیاهو و چارچوب غیر اخلاقی و بی‌فرهنگی حاکم بر اوضاع فرهنگی کشور، طغیان کردند و فریادی به بلندی فیلم‌های «وقتی همه خوابند» و «سوپراستار» کشیدند.

در این فیلم‌ها حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن و نگاه ماتریالیستی حاکم بر مناسبات انسانی به چالش کشیده شده و گویا کارگردانانش رو به پروتستانتیزم فرهنگی آورده و مشی اصلاح از درون را پیش گرفته‌اند.

گویا دیگر صحبت از گروه‌های فشار، متحجران، تنگ‌نظران و بدخواهان نیست و این‌بار سینما علیه سینما شورش کرده و فیلم‌هایی ساخته شده که هنگام بیرون آمدن از سالن، می‌توان زمزمه‌های تماشاگران را شنید که می‌گویند: «اینقدر آش شور شده که خودشان هم به اعتراض درآمده‌اند»

«وقتی همه خوابند»، سینماگران را به بیداری دعوت می‌کند تا مگر کابوس حاکمیت پول بر سینما و صورت زیبا بر سیرت نیکو، رنگ ببازد و از بین برود.
بهرام بیضایی از جنس سینماست و سن و سالش، شانه به شانه‌ی عمر سینمای معاصر ایران می‌زند و چیزی کم از آن ندارد.

این کارگردان موی سپید پس از 8 سال سکوت، اکنون به فریاد آمده و از تهیه کنندگانی می‌گوید که برای سود بیشتر به چشم و ابروهای زیباتر می‌پردازند و برای درآمد کلان‌تر داستان‌های آبکی را می‌گزینند.

تهمینه میلانی نیز در رثای اخلاقیات «سوپراستار»ها سوگنامه می‌نویسد و از عرق و ورق و زرورق‌های استفاده شده می‌گوید و به وضوح در نشست خبری فیلمش یادآور می‌شود که: «خیلی از آدم‌هایی که معروفند، مهم نیستند؛ بلکه فقط معروفند»

البته هیچگاه نمی‌توان و نباید تر و خشک را با هم سوزاند. همواره در هر جامعه و هر قشری خوب و بدی وجود دارد که برآیند تصویر آن صنف را تشکیل می‌دهد.

 بنابراین نه می‌توان نافی مطلق اخلاق در جایی شد و نه مدافع سرسخت آن. به قول یک نویسنده‌ی غربی، ما که ندانستیم گوره خر بدنش سفید است و راه راه سیاه دارد، یا سیاه است و راه راه سفید دارد؟!

منبع: http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=64167


 نوشته شده توسط علی بیدار در چهارشنبه 87/11/16 و ساعت 1:23 صبح | نظرات دیگران()

آژانس شیشه‌ای» ساخته «ابراهیم حاتمی‌کیا» فیلم برتر 50 سینماگر، منتقد و کارشناس سینمایی در سی‌سال سینمای ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شد.

به گزارش فارس، 50 تن از اهالی سینما و کارشناسان از طیف‌های مختلف در نظر سنجی فارس، نام (حداقل) سه فیلم برتر سی سال سینمای ایران از نگاه خود را اعلام کردند و بر این اساس؛ فیلم «آژانس شیشه‌ای» ساخته «ابراهیم حاتمی‌کیا» با 19 رای برگزیده شد.

* رده‌بندی فیلم‌های برتر سه دهه سینمای پس از انقلاب اسلامی عبارتند از:

19 امتیاز: آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا)
16 رای: باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)؛ 11 رای: ناخدا خورشید(ناصر تقوایی)، 10 رای: هامون(داریوش مهرجویی)، 8 رای: مادر(علی حاتمی) و اجاره نشین‌ها(داریوش مهرجویی)
6 رای: بچه‌های آسمان(مجید مجیدی)
5 رای: رنگ خدا (مجید مجیدی) زیرنورماه(رضا میرکریمی)، مسافران(بهرام بیضایی)، بازمانده (سبف‌الله داد)، 4 رای: نیاز(علیرضا داودنژاد)، روز واقعه(شهرام اسدی)، دیده‌بان(ابراهیم حاتمی‌کیا)، ازکرخه تا راین(ابراهیم حاتمی‌کیا)، خانه دوست کجاست؟(عباس کیارستمی). 3 رای: پرده آخر(واروژ کریم‌مسیحی)، لیلی با من است(کمال تبریزی)، بربال فرشتگان(جواد شمقدری)، دندان مار(مسعود کیمیایی)، یکبار برای همیشه(سیروس الوند)، سفربه چزابه(رسول ملاقلی‌پور)، 2 رای: شیرسنگی(مسعود جعفری‌جوزانی)،دستفروش(محسن مخملباف) ، طلسم(داریوش فرهنگ)، سک گشی (بهرام بیضایی)، ناصرالدین‌شاه،آکتور سینما(محسن مخملباف)، مادیان(علی ژکان)، نرگس(رخشان بنی‌اعتماد).

* شرکت‌کنندگان در نظرسنجی و آراء:
محمد آفریده(مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) : مادر(علی حاتمی)، ازکرخه تاراین(ابراهیم حاتمی‌کیا) و بچه‌های آسمان(مجید مجیدی)
محمدرضا شرف‌الدین(تهیه‌کننده ومدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس): آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا)، بازمانده(سیف‌الله داد) و سفر به چزابه(رسول ملاقلی‌پور)
بیژن میرباقری(کارگردان): باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)، طلسم(داریوش فرهنگ)، سگ کشی(بهرام بیضایی)
اکبر عالمی(کارشناس سینما): لیلی با من است(کمال تبریزی)، شب یلدا(کیومرث پوراحمد)، آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا)
منصور ضابطیان(روزنامه‌نگار): اجاره نشین‌ها(داریوش مهرجویی)، هامون(داریوش مهرجویی)، پرده آخر(واروژ کریم‌مسیحی)
داود توحیدپرست(کارگردان): نیاز(علیرضا داودنژاد)، مادیان(علی ژکان)، بچه‌های آسمان(مجید مجیدی) (و مجموعه کارهای بیضایی و امیر نادری)، دیوانه‌ از قفس پرید(احمدرضا معتمدی) و مجنون(رسول ملاقلی‌پور)
عبدالله اسفندیاری(تهیه‌کننده): از میان بیش از بیست فیلم جدا کردم؛ ناخدا خورشید(ناصر تقوایی)، هامون(داریوش مهرجویی)، مسافران(بهرام بیضایی)، شیرسنگی(مسعود جعفری‌جوزانی)، آژانس شیشه‌ای (ابراهیم حاتمی‌کیا)، روزواقعه(شهرام اسدی)، بازمانده(سیف‌الله داد)
مهدی کریمی (تهیه‌کننده): مادر(علی حاتمی)، آژانس شیشه‌ای (ابراهیم حاتمی‌کیا) و رنگ خدا(مجید مجیدی)
علی‌اکبر قاضی‌نظام(فیلمنامه‌نویس): خانه دوست کجاست؟(عباس کیارستمی)، بازمانده(سیف‌الله داد) و زیرنورماه(رضا میرکریمی)
احمد نجفی(بازیگر): بچه‌های آسمان(مجید مجیدی)، مسافران(بهرام بیضایی) و سارا(داریوش مهرجویی)
مسعود اطیابی(کارگردان و تهیه‌کننده): خانه دوست کجاست؟(عباس کیارستمی)، بچه‌های آسمان(مجید مجیدی)، دیده‌بان(ابراهیم حاتمی‌کیا) و آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا)
سیدضیالدین دری(کارگردان): اجاره نشین‌ها(داریوش مهرجویی)، گبه(محسن مخملباف)، ناخدا خورشید(ناصر تقوایی)
حبیب‌الله بهمنی(کارگردان): دیده‌بان(ابراهیم حاتمی‌کیا)، بربال فرشتگان(جواد شمقدری) و عروسی خوبان(محسن مخملباف)
عبدالله باکیده(کارگردان): طعم گیلاس(عباس کیارستمی)، بچه‌های آسمان(مجید مجیدی)، مادر(علی حاتمی)
شفیع آقامحمدیان(کارگردان): دیده‌بان(ابراهیم حاتمی‌کیا)، پرده آخر(واروژ کریم‌مسیحی)، بربال فرشتگان(جواد شمقدری)، روز واقعه(شهرام اسدی) و جنگ نفتکش‌ها(محمد بزرگ‌نیا)
حمید بهمنی(کارگردان): ستارگان خاک (عزیز‌الله حمیدنژاد)، آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا)، زیرنورماه(رضا میرکریمی)
علیرضا سجادپور(دبیر هیأت اسلامی‌هنرمندان): بربال فرشتگان(جواد شمقدری)، آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا) و زیرنورماه(رضا میرکریمی)
جمال شورجه(کارگردان): مادر(علی حاتمی)، پرواز در شب(رسول ملاقلی‌پور)، زیر نور ماه(رضا میرکریمی)
محمود گبرلو(منتقد): ناخدا خورشید(ناصر تقوایی)، آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا) و بچه‌های آسمان(مجید مجیدی)
عزیز‌الله حمید نژاد(کارگردان): ناخدا خورشید(ناصر تقوایی)، آژانس شیشه‌ای(ابراهیم‌ حاتمی‌کیا)، ناصرالدین‌شاه،آکتور سینما(محسن مخملباف)، باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)، نرگس(رخشان بنی‌اعتماد)، سفربه چزابه(رسول ملاقلی‌پور)، دندان مار(مسعود کیمیایی)، خانه دوست کجاست؟(عباس کیارستمی)، اتوبوس شب(کیومرث پوراحمد)، بچه‌های آسمان(مجید مجیدی)، رنگ خدا(مجید مجیدی)، خون‌بازی(رخشان بنی‌اعتماد)، دو نیمه سیب(کیانوش عیاری)، یکبار برای همیشه(سیروس الوند)، نیاز(علیرضا داودنژاد)، دستفروش(محسن مخملباف)، لیلی با من است(کمال تبریزی)
محسن علی‌اکبری(تهیه‌کننده): روز واقعه(شهرام اسدی)، آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا) و مریم مقدس(شهریار بحرانی)
احمد طالبی‌نژاد(منتقد و کارگردان): هامون(داریوش مهرجویی)، مادر(علی حاتمی)، ناخدا خورشید(ناصر تقوایی)، باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)
جواد طوسی(کارگردان): دندان مار(مسعود کیمیایی)، ناخدا خورشید(ناصر تقوایی)، اجاره‌نشین‌ها(داریوش مهرجویی)
علی اصغر شادروان(کارگردان): پرده آخر(واروژ کریم‌مسیحی)، طلسم(داریوش فرهنگ)، اجاره نشین‌ها(داریوش مهرجویی)
سعید سهیلی(کارگردان): دستفروش(محسن مخملباف)، هور درآتش(عزیز‌الله حمید‌نژاد)، باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)
محمدتقی فهیم(منتقد): آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا)، لیلی با من است(کمال تبریزی) و مادر(علی حاتمی)
امیر قویدل(کارگردان): آب و باد و خاک (امیرنادری )، سک گشی(بهرام بیضایی) و میم مثل مادر(رسول ملاقلی‌پور)
اکبر خواجویی(کارگردان): ناخدا خورشید(ناصر تقوایی)، با شو غریبه کوچک(بهرام بیضایی) و مسافران(بهرام بیضایی)
پرویز شیخ طادی(کارگردان): آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا)، روز واقعه(شهرام اسدی) و سفربه چزابه(رسول ملاقلی‌پور)
محمد سلیمانی(منتقد): هامون(داریوش مهرجویی)، اجاره نشین‌ها(داریوش مهرجویی) و باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)
علی معلم(تهیه‌کننده و منتقد): ناخداخورشید(ناصر تقوایی)، کلوزآپ نمای نزدیک(عباس کیارستمی)، خط قرمز(مسعود کیمیایی)، باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)، کمال‌الملک(علی حاتمی)، درخت گلابی(داریوش مهرجویی)، سفربه چزابه(رسول ملاقلی پور)،رنگ خدا(مجید مجیدی)، گاوخونی(بهروز افخمی)، شبح کژدم(کیانوش عیاری)، مرگ یزدگرد(بهرام بیضایی) و طلای سرخ(جعفر پناهی)
محمد علی نجفی(کارگردان): هامون(داریوش مهرجویی)، خانه دوست کجاست؟(عباس کیارستمی) و باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)
ایرج تقی‌پور(تهیه‌کننده) : ناخدا خورشید(ناصر تقوایی)، شیرسنگی(مسعود جعفری‌جوزانی)، هامون(داریوش مهرجویی)
محسن محسنی‌نسب(کارگردان): اجاره نشین‌ها(داریوش مهرجویی)، زیردرختان زیتون(عباس کیارستمی)، ازکرخه تا راین(ابراهیم حاتمی‌کیا)
سیدضیا هاشمی(تهیه‌کننده): بازمانده(سیف‌الله داد)، نرگس(رخشان بنی‌اعتماد)، مادر(علی حاتمی)، دندان مار (مسعود کیمیایی)، آژانس شیشه‌ای (ابراهیم حاتمی‌کیا)، زیرنورماه(رضا میرکریمی)، دیده‌بان (ابراهیم حاتمی‌کیا)، بچه‌های آسمان (مجید مجیدی)، عروس (بهروز افخمی)
علیرضا سبط‌احمدی(تهیه‌کننده): آزانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا)، بچه‌های آسمان(مجید مجیدی) و شاید وقتی دیگر(بهرام بیضایی)
علی سرتیپی(تهیه‌کننده): باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)، هامون(داریوش مهرجویی) و یکبار برای همیشه(سیروس الوند)
مصطفی شایسه(تهیه‌کننده): هامون(داریوش مهرجویی)
سیروس الوند(کارگردان): باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)، هامون(داریوش مهرجویی) و یکبار برای همیشه(سیروس الوند)
مجید سرسنگی(مدیر فرهنگی): ازکرخه تا راین(ابراهیم حاتمی‌کیا)، رنگ خدا(مجید مجیدی)، بچه‌های آسمان(مجید مجیدی) و بازمانده (سبف‌الله داد)
کیوان کثیریان(منتقد): هامون(داریوش مهرجویی)، مسافران(بهرام بیضایی)، اژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا)، ناخدا خورشید(ناصر تقوایی)، مادر(علی حاتمی)، باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)، از کرخه تا راین(ابراهیم حاتمی‌کیا)، مادیان(علی ژکان)، نیاز(علیرضا داودنژاد)، ناصرالدین شاه آکتور سینما(محسن مخملباف) و مرگ یزدگرد(ابراهیم حاتمی‌کیا)
علی‌اکبر ثقفی(تهیه‌کننده): باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)، نیاز(علیرضا داودنژاد) و بازمانده (سیف‌الله داد)
حبیب اسماعیلی(تهیه‌کننده): باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)، آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا) و اجاره نشین‌ها(داریوش مهرجویی)
امیرحسین شریفی(تهیه‌کننده): اشک سرما(عزیز‌الله حمید‌نژاد)، آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا) و مارمولک(کمال تبریزی)
رسول صدرعاملی (کارگردان): من ترانه 15 سال دارم(رسول صدرعاملی) و فرزند خاک(محمدعلی باشه‌آهنگر)
حسن کاربخش(کارگردان): خیلی‌دور خیلی‌نزدیک(رضا میرکریمی)، دیار عاشقان(حسن کاربخش)، باشوغریبه کوچک (بهرام بیضایی) و اجاره‌نشین‌ها(داریوش مهرجویی)
اصغر پورهاجریان(مسؤول جلوه‌های ویژه): آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا)، مهاجر‌(ابراهیم حاتمی‌کیا)، باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)، بچه‌های آسمان(مجید مجیدی)، رنگ خدا (مجید مجیدی) و دونده (امیر نادری)
محمدرضا اسلام‌لو(کارگردان): دیده‌بان(ابراهیم حاتمی‌کیا)، توبه نصوح(محسن مخملباف) و تولد یک پروانه (مجتبی راعی)
عباس بابویهی(کارگردان): مسافران(بهرام بیضایی)، باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)، بانو(داریوش مهرجویی)، ناخدا خورشید(ناصر تقوایی)
سعید ابوطالب(مستندساز): هیوا(رسول ملاقلی‌پور)، آژانس شیشه‌ای(ابراهیم حاتمی‌کیا) و بچه‌های آسمان(مجید مجید

منبع:http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=63213


 نوشته شده توسط علی بیدار در دوشنبه 87/11/7 و ساعت 1:24 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 48
مجموع بازدیدها: 348193
جستجو در صفحه

خبر نامه