سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

سینما هنر- صنعتی است که خطرات خود را دارد و نمونه آن ده بازیگری است که قبل از اتمام فیلمبرداری فیلمی که در آن مشغول بازی بودند از دنیا رفتند.

برخی از مرگ ها غیرمترقبه اند و اگر در میان کاری ناتمام مثل تولید فیلم اتفاق بیفتند تبعات بسیار زیادی را برای تیم تولید رقم می زنند.

در طول تاریخ سینما مرگهای مختلفی روی داده اند اما مرگ بازیگران فیلم در سر صحنه یا در زمانی که فیلم یا سریال به نیمه رسیده است از اتفاقات نادری است که ده نمونه از آن را با هم می خوانیم:

جان اریک هکسام در مجموعه سی بی اس

سی بی اس از سریال های پربیننده ای است که بازیگران زیادی دارد و درباره متخصصان جرم شناسی اف بی آی است.

جان اریک هکسام یکی از بازیگران این سریال بود که حوصله اش سر رفته بود وقتی که در فیلمبرداری به دلیل آماده نبودن صحنه وققه ایجاد شد. برای همین یکی از کلت های کنار دستش را که طبق برنامه باید باید گلوله مشقی پر شده باشد بر می دارد و به عنوان شوخی با فاصله نیم متری زیر گلویش می گیرد و می گوید: "فکر می کنید اگه شلیک کنم چی میشه؟"

هیت لجر*

بعد شلیک می کند و گلوله واقعی که معلوم نیست از کجا داخل اسلحه قرار داشته از گلویش رد شده و در جمجمه اش گیر می کند.

هکسام را به بیمارستان رسانده و عمل می کنند اما پس از شش روط دست و پنجه نرم کردن با مرگ تسلیم شده و به دلیل صدمات ناشی از برخورد گلوله به جمجمه و اختلالات مغزی می میرد.

ویک مورو و دو بازیگر کودک در فیلم گرگ و میش

سال 1982 وقتی که جان لندیس داشت صحنه ای از گرگ و میش را فیلمبرداری می کرد که همراه با سقوط هلیکوپتر و حمله یک ویتنامی به یک سرباز امریکایی با بازی ویک مورو بود، پروانه هلیکوپتر قطع شد و سر مورو را از بدن جدا کرد و انفجار نیز باعث مرگ دو کودک حاضر در صحنه به نام های میکا دین لو و رنه چن شد.

ویک مارو*

شکایت والدین به جایی نرسید و کمپانی تهیه کننده فیلم فقط دیه آنها را مطابق قانون پرداخت کرد در حالی که طبق قانون امریکا کار کودکان در شب ممنوع است و تبعات حاصل از آن برعهده کارفرماست.

جان ریتر در سریال ای بی اس

سقوط از ارتفاع هشت متری در صحنه فیلمبرداری سریال ای بی اس علت مرگ جان ریتر بازیگر این سریال بود و پس از ان بازیگر دیگری نقش وی را ادامه داد.

جان ریتر*

پزشکان علت مرگ را پارگی آئورت اعلام کردند.

تایرون پاور در فیلم ماری آنتوانت

تایرون پاور ستاره مشهور هالیوودی در دهه چهل و پنجاه میلادی 15 مارس 1958 در حالی که در صحنه ای از فیلم ماری آنتوانت مشغول شمیر بازی بود دچار حمله قبلی شده و در راه بیمارستان فوت کرد.

تایرون پاور*

پاور پس از بازی در فیلم سلیمان و ملکه سبا که نقش پسر حضرت سلیمان(ع) با بازی یول براینر را داشت به شهرت رسیده بود.

 

رد فاکس در فیلم خانواده سلطنتی

مرگ رد فاکس در سال 1991 و در صحنه فیلمبرداری فیلم خانواده سلطنتی یکی از مرگ هاس طنزآلود دنیاست چرا که وی در یک شوی تلویزیونی در برابر همسرش وانمود به سکته قلبی کرده بود و بعد اعلام کرد که شوخی کرده است.

رد  فاکس

نکته جالب اینجاست که همین نقش را در فیلم داشت. برای همین تا دقایقی همه فکر می کردند که این بازیگر 68 ساله شوخی می کند و وقتی پی به واقعی بودن خمله قلبی بردند که کار از کار گذشته بود!

براندون لی در فیلم کلاغ

مرگ یا بهتر است بگوییم قتل تنها پسر بروس لی؛ اسطوره سینمای رزمی جهان در سر صحنه فیلم کلاغ یکی از دردناک ترین مرگهای سینمایی است.

داستان فیلم درباره مرده ای (براندون لی) است که از قبر بیرون می آید تا انتقام خود را از قاتلانش بگیرد. در صحنه ای از فیلم یکی از قاتلان به وی شلیک می کند و وی پس از برخورد گلوله باید برخیزد و قاتل را از بین ببرد اما به دلیل تعویض گلوله حقیقی با مشقی براندون درجا کشته می شود.

براندون لی

تحقیقات پلیس به جایی نمی رسد و مسئول جلوه های ویژه قسم می خورد که خودش ایلحه را امتحان کرده و در آن گلوله مشقی گذاشته است.

رسانه ها در ان زمان احتمال دشمنی شخصی فرد یا افرادی را با بازمانده بروس لی دادند و حتی کمپانی های فیلمسازی مختلفی که لی در فیلم آنها بازی نکرده بود متهم به این قتل شدند.

مارتا منسفیلد در فیلم دکتر جکیل و مسترهاید

30 نوامبر 1930 مارتا منسفیلد؛ بازیگر فیلم های صامت در اثر سوختگی حاصله از تصادف اتومبیل پس از بازگشت از سر صحنه فیلم دکتر جکیل و مستر هاید به سوی هتلش درگذشت.

مارتا منسفیلد*

علت سوختگی آتش سیگاری بود که پس از تصادف لباس های عهد ویکتوریای منسفیلد را که قابلیت اشتعال بالا داشت به آتش کشیده و وی را به شدت سوزانده بود.

استیو ایروین در فیلم مستند مرگبارترین های اقیانوس

یک مدافع محیط زیست و شکارچی کروکودیل که از حوادث زیادی در طول فیلمسازی مستند جان سالم به در برده بود و استیو ایروین نام داشت در سال 2004 هنگامی که داشت با فیلمبردار خود صحنه هایی از مستند مرگبارترین های اقیانوس را می گرفت توسط دو ماهی برق دار مورد حمله قرار گرفت و با وجود کمک عوامل و بیرون کشیدن وی از آب به دلیل حمله آنی قلبی از دنیا رفت.

استیو ایروین*

وی در آخرین لحظه فقط این جمله را توانست بگوید: دارم می میرم

پل منتز در پرواز ققنوس

پل منتز خلبان مشهوری بود که در فیلم های مختلفی چون زنگها برای که به صدا در می آیند و بال های شاهین بازی کرده بود.

براندون لی

وی در صحنه فیلمبرداری پرواز ققنوس هنگام فرود با تپه ای شنی برخورد کرد و در جا کشته شد.

روی کینیر در بازگشت تفنگدار

وقتی که ریچارد استر داشت دومین قسمت فیلم سه تفنگدار را با عنوان بازگشت تفنگدار در سال 1988 می ساخت روی کینییر که نقش یکی از تفنگداران را داشت از اسب افتاد.

روی کینیر*

 لگن پای این بازیگر 54 ساله شکست و برای همین به بیمارستان منتقل شد اما به طور ناگهانی بر اثر یک حمله قلبی درگذشت به طوری که لستر بر اثر این اتفاق فیلمبرداری را متوقف کرد و ما ها بعد آن را به اتمام رساند.

-------------

منبع: سینماپرس


 نوشته شده توسط علی بیدار در دوشنبه 93/4/2 و ساعت 2:16 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 29
مجموع بازدیدها: 348526
جستجو در صفحه

خبر نامه