سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

کشتار صبرا و شتیلا نامزد دریافت اسکار
در این فیلم به جنگ سال 1982 اسرائیل علیه لبنان و کشتار پناهندگان فلسطینی در اردوگاه های صبرا و شتیلا در لبنان پرداخته شده است.

فیلم کشتار پناهندگان فلسطینی در اردوگاه های صبرا و شتیلا در لبنان توسط رژیم صهیونیستی نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

به گزارش ایرنا ، شبکه تلویزیونی الجزیره با اعلام این مطلب افزود: نمایش فیلم موسوم به رقص والس همراه با بشیر ، در کشور آلمان اخیرا آغاز شده است.

در این فیلم به جنگ سال 1982 اسرائیل علیه لبنان و کشتار پناهندگان فلسطینی در اردوگاه های صبرا و شتیلا در لبنان پرداخته شده است.

این فیلم که نامزد دریافت جایزه اسکار است ، مورد توجه گسترده مردمی و رسانه ای در آلمان قرار گرفته و این در حالی است که چهره اسرائیل در این فیلم به عنوان یک جنایتکار ترسیم شده نه به عنوان یک قربانی و محافل آلمانی به چنین تصویری از اسرائیل عادت ندارند.

خبرنگار الجزیره در برلین پایتخت آلمان در این زمینه گفت : پیام آری فولمن کارگردان فیلم رقص والس همراه با بشیر این است که جنگ ها به شکل تفریحی آغاز می شود ، اما با فجایع به پایان می رسد.

فولمن با نگاهی به جنگ 1982 اسرائیل علیه لبنان ، رویدادهای زندگی مردی را حکایت می کندکه در واقع خود کارگردان است و این مرد می کوشد خاطرات یک سرباز سابق اسرائیل درباره روزهای این جنگ را منظم و بازسازی کند تا به این نتیجه برسدکه به عنوان یک اسرائیلی ، در این جنگ جلاد بوده و اعراب قربانی او بوده اند


 نوشته شده توسط علی بیدار در یکشنبه 87/9/10 و ساعت 1:14 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 63
مجموع بازدیدها: 349767
جستجو در صفحه

خبر نامه