سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 13

در گفت و گو با خبرگزاری «آکی» عنوان شد:
انتقاد شدید نیکی کریمی از سانسور در سینما
اگر تغییر سیاست رخ ندهد فیلم هایی که چیزی برای گفتن دارند به زودی محو خواهند شد. اکنون اوضاع نامناسب است و همگی امیدواریم که شاهد بهبود وضع موجود باشیم.

عصر ایران- «نیکی کریمی»، بازیگر سینمای ایران، در گفت و گو با یک خبرگزاری ایتالیایی از وضعیت سانسور آثار هنری و سینمایی در ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) کریمی که برای نمایش فیلم جدیدش با عنوان «سه زن» به کارگردانی «منیژه حکمت» در شهر رم، پایتخت ایتالیا، به سر می برد، به خبرگزاری آکی گفت: "افزایش سانسور آثار هنری در ایران، هر کسی را که خواهان ابراز عقایدی است که مورد تایید دولت قرار ندارد، تحت فشار قرار می دهد."

وی افزود: "وضعیت در ایران طی ماه های اخیر بسیار بدتر شده است و موجودیت سینما را به شدت تهدید می کند. البته فیلم های باکس آفیس و فیلم های «توصیه شده» همچنان ساخته می شوند."

کریمی خاطرنشان کرد:"با این حال اگر تغییر سیاست رخ ندهد فیلم هایی که چیزی برای گفتن دارند به زودی محو خواهند شد. اکنون اوضاع نامناسب است و همگی امیدواریم که شاهد بهبود وضع موجود باشیم."

این بازیگر ایرانی اضافه کرد: "بازیگری، عکاسی یا کارگردانی یک فیلم ابزارهایی هستند که اجازه می دهند تا عقیده خود را ابراز کنیم. آزادی، کلیدی برای ابراز یک تفکر است و اگر شما برای گفتن عقایدتان آزاد باشید معتقدم سینما بهترین ابزار برای تحقق آن است چرا که به شما اجازه می دهد تا این کار را از طریق کلمات و تصاویر صورت دهید."

به ادعای آکی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته مجوز انتشار صدها کتاب و فیلم را لغو کرد و اجازه انتشار بسیاری از آثاری که توسط دولت قبلی تایید شده بود نیز داده نشد.

براساس این گزارش کریمی، 37 ساله، در تعداد فراوانی از فیلم های ایرانی ایفای نقش کرده است. وی همچنین کارگردانی دو فیلم را بر عهده داشته و اکنون در حال کار بر روی سومین فیلم خود است. کریمی اخیرا دومین نمایشگاه عکس خود را در تهران برگزار کرد.

وی برای شرکت در نمایش فیلم «سه زن» راهی جشنواره «مد فیلم» (MedFilm) رم شده است. این جشنواره برای اولین‌بار یک فیلم از سینمای ایران را در بخش رقابتی خود به نمایش می‌گذارد و از نیکی کریمی به عنوان بازیگر این فیلم نیز  دعوت کرده است.

177 فیلم از 41 کشور جهان در این جشنواره به رقابت می پردازند.

ادعای حضور هنرمندان زن در جشنواره فیلم اسرائیل!

در همین حال آکی در گزارشی جداگانه ادعا کرد: "تعدادی از زنان هنرمند ایرانی در جشنواره اخیر فیلم اسرائیل شرکت کرده اند."

در این گزارش که به بررسی نقش فزاینده بازیگران و کارگردانان زن در عرصه سینمای ایران اختصاص دارد آکی مدعی شد: "شماری از زنان ایرانی به عنوان مهمان افتخاری در جشنواره اخیر فیلم اسرائیل حضور یافتند."

آکی در گزارش خود اشاره ای به نام این زنان و نوع فعالیت آنها در عرصه سینما - بازیگر یا کارگردان - نکرده است.


 نوشته شده توسط علی بیدار در یکشنبه 87/8/26 و ساعت 12:3 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 27
مجموع بازدیدها: 348705
جستجو در صفحه

خبر نامه