سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 26

شکایت دولت آذربایجان از گوگوش

اداره کپی رایت (حق طبع و نشر) کشور آذربایجان به گوگوش به خاطر خواندن ترانه "Gedek uzu Kuleye" اعتراض کرد. رییس اداره کپی رایت(حق طبع و نشر) گفت: گوگوش خواننده ایرانی آذری تبار، این ترانه آذری را به عنوان ترانه ای ارمنی معرفی و آنرا خوانده است.

هدایت حسنلی اظهار کرد: موسیقی این آهنگ قبلا توسط "الزا ابراهیموف" ساخته شده و ترانه آن بوسیله یک شاعر آذری به نام "علی آقا کورچیلی" نوشته شده است.

وی افزود: این ترانه، آهنگ معروفی در مجموعه آهنگ های "شوکت الکپروا" می باشد. همچنین این آهنگ توسط خواننده آذری مشهور دیگری به نام "گل آقا محمداف" اجرا شده است. سئوالی که پیش می آید این است که اگر شما این ترانه را در زبان دیگری می خوانید بایستی نشان بدهید که اثر به چه کسانی و کدام فرهنگ تعلق دارد. متاسفانه گوگوش هنگام اجرای این ترانه اعلام نکرد که این ترانه بوسیله آذربایجانی ها سروده و اجرا شده است. این نقض آشکار حق کپی رایت است.

حسنلی با اشاره به نقض حق کپی رایت این اثر هنری توسط گوگوش گفت: ما به دنبال تماس با خواننده می باشیم. همچنین به سایت یوتوب در این باره نامه ای خواهیم فرستاد. این اثر در سال 2010 اجرا شده اما اینک در سایت ها گذاشته شده اشت. همچنین در نظر داریم آدرس محل اجرای این اثر را نیز شناسایی کنیم.


 نوشته شده توسط علی بیدار در چهارشنبه 91/6/8 و ساعت 2:36 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 40
مجموع بازدیدها: 349557
جستجو در صفحه

خبر نامه