سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 13

هشدار خبرگزاری رسمی دولت به مجید مجیدی؛
بین انتقاد از سروش تا حمایت از فیلمساز مورد حمایت پنتاگون تفاوت از زمین تا آسمان است
بین انتقاد از سروش تا حمایت از فیلمساز مورد حمایت پنتاگون تفاوت از زمین تا آسمان است


سینمای ما - "مجید مجیدی" کارگردان سینما که این روزها از ضرورت تحول در سینمای ایران و ارتقای محتوای تولیدات سینمایی درمحافل مختلف سخن می گوید، در یک محفل دانشگاهی از حضور "مخملباف" ها در ایران برای ادامه فیلمسازی حمایت کرد. به گزارش روزچهارشنبه خبرنگار ایرنا، کارگردان فیلم "آواز گنجشک ها" در نشستی در دانشگاه اصفهان و در پاسخ به پرسش یک دانشجو که چرا مخملباف در کشور فیلم نمی سازد، گفت: مخملباف فیلمساز خوبی است.مجیدی در گفت‌وگویی با اعتماد ملی می‌گوید: من در دانشگاه اصفهان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفتم که ایران وطن مخملباف است و او باید بتواند در کشور خودش فیلم بسازد. مجیدی در سخنرانی خود در اصفهان به نیکی از مخملباف حرف زده است و به نظر می‌رسد به نوعی ادای دین به فیلمسازی کرده باشد که با بازی در فیلم‌هایش به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل شده است.البته خبرگزاری‌های مهر و فارس که اظهارات اخیر مجیدی در دانشگاه اصفهان را مخابره کرده‌اند به هیچ عنوان به این بخش مهم از اظهارات مجیدی اشاره نکرده‌اند. البته بالطبع مجیدی فیلمسازی است که همانند بسیاری دیگر با روند فیلمسازی سال‌های اخیر مخملباف موافق نبوده است ولی اظهارات اخیر او با توجه به جایگاهی موجه مجیدی قابل‌توجه و مهم به نظر می‌رسد .
سینماگران واکنش مثبت مجیدی به این کارگردان خارج نشین را به نوعی ادای دین این کارگردان که روزگاری در برخی آثار مخملباف به عنوان بازیگر حضور داشته، تلقی کرده اند.
مخملباف که چند سالی است به همراه خانواده اش و پس از سقوط طالبان، فضا و بازار کار را برای فیلمسازی به سبک خود در افغانستان مساعد دید، ابتدا به این کشور و ادامه کار را در تاجیسکتان و هند دنبال کرده است.
ساخت فیلم های سطحی، بی محتوا و پرداخت به مباحث به ظاهر جنجالی و ماندن به هر قیمت در جشنواره "چشم آبی ها"، مخملباف ها را در ظاهرسرپا ، اما در اصل کله پا کرده است.
به هر حال مجیدی ارزش گرا باید یک بار برای همیشه تکلیف خود را با اصولش روشن کند . چه اینکه از حمله به سروش تا حمایت از سینماگر مورد تایید پنتاگن تفاوت از زمین تا آسمان است !


منبع خبر : ایرنا

 نوشته شده توسط علی بیدار در جمعه 87/8/24 و ساعت 2:55 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 27
مجموع بازدیدها: 348701
جستجو در صفحه

خبر نامه